עימאד מורנייה, שהיה ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה וחוסל לפני שמונה שנים, הקים צוות מיוחד שהשיג את המצנח ואת המדים של הנווט הישראלי רון ארד, במסגרת מאמצי ארגון חיזבאללה לחילופי שבויים. כך חשף היום (שלישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם הארגון, לרגל יום השנה לחיסולו. בכתבת פרופיל על הבכיר התגלו חלקים סודיים בעסקת חילופי השבויים, כשהסיפור המרכזי מתייחס לחיפושים שנערכו אחר הנווט רון ארד, אשר נפל בשבי בשנת 1986.



בכיר חיזבאללה, חאג' ופיק ספא, הממונה על ועדת התיאום והקישור, סיפר בראיון שהעניק לעיתון הלבנוני, כי "שחרור האסירים מבתי הכלא הישראליים העסיק מאוד את מורנייה". הוא הוסיף כי "היו ניסיונות רבים לחטיפת חיילים ישראלים, כדי לעשות עסקת חילופי שבויים לבנונים, פלסטינים וערבים, והרבה לוחמים נהרגו בניסיונות הללו. לאחר השחרור, נמשכו הניסיונות עד שהצליח מבצע החטיפה בחוות שבעא בתקופה שבין 2000 ל-2004 התנהלו דיונים קשים בין חיזבאללה וישראל, באמצעות המתווך הגרמני, כדי להוציא אל הפועל עסקת חילופי שבויים. מורנייה היה אחד ממובילי המשא ומתן".



לדברי הבכיר בארגון השיעי-לבנוני, סוגיית הנווט הישראלי רון ארד העסיקה מאוד את מורנייה, מאחר והוא ראה בה פתח לשחרור מסיבי של אסירים. "מורנייה הקים צוות מיוחד שתפקידו היה לחקור אחר עקבותיו של רון ארד בשנים 2006-2004", סיפר ספאץ "הצוות הצליח למצוא חלק מחפציו, כמו המצנח, הנשק והמדים. דברים פשוטים שההתנגדות (חיזבאללה) התחיל במשא ומתן לגביהם, והמחיר לגבי מורנייה היה הומני בלבד".



לדברי הבכיר בחיזבאללה, חיסולו של מורנייה עיכב את העסקה בכמה חודשים. כזכור, במסגרת אותה עסקה ב-2008 החזיר חיזבאללה את גופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר תמורת מאות גופות של אנשי חיזבאללה וחמישה אסירים, בהם סמיר קונטאר שאף הוא חוסל לאחרונה.