בימים אלו מוצפים עמודי פייסבוק של אנשי המגזר הסרוג בתמונות ובמידע על אודות רווקים מצודדים - ובעיקר רווקות. זהו חלק מטרנד חדש וסוחף שהגו שני צעירים מהמגזר הדתי־לאומי, ושמו “אתגר השידוכים”. מטרתו מוכרת ונושנה: לעזור לרווק ולרווקה למצוא בן או בת זוג. אבל הפעם, במקום שדכנית חטטנית ומזדקנת, משמשים פייסבוק והחברים בו שדכנים.



אורי אחיון ושרית אריאל, יוזמי המהפכה, מסבירים בעמוד פייסבוק שלהם איך זה עובד. הם מציעים לכל אחד לבחור חבר/ה רווק/ה, לכתוב את שבחיו, להעלות תמונה (באישור המשודך כמובן), ולתייג #אתגר_השידוכים. המעוניינים יפנו אל המשודך בפרטי, ומשם העניינים יתגלגלו, עד לחופה המיוחלת, והכל בעזרת השם ובסיוע פייסבוק.



אחיון ואריאל מנדבים כמה טיפים לכתיבה: “קודם כל – תוודאו שהבחור\ה פנוי\ה, ובעניין של להכיר. שלא יהיו פדיחות. ברגע שהם שניהם בעניין להיפגש – מעבירים את הפוסט למצב פרטי. רצוי מאוד לצרף גיל, גובה ותמונה. יש גם פרטים טכניים חשובים – מקום מגורים נניח, מקצוע, אבל יש המון פרטים טכניים לא קריטיים, ואישית אני חושב שעדיף לספר על איזו תכונה אופיינית או סיפור פיקנטי. תהיו יצירתיים. תתייחסו לזה כמו כתיבה יוצרת ותיהנו מזה. תשתחררו מהעכבות ותכתבו. זה חשוב וזאת מצווה גדולה, ואם יש משהו טוב בפייסבוק, זה כאלה דברים”.



היוזמה שהחלה לפני שבוע, תפסה תאוצה והפכה לטרנד שקשה להתעלם ממנו. אמילי עמרוסי, אחת מאושיות המגזר, פתחה את המלצתה לשידוך במילים: “מאז המחולות בכרמי שילה לא היה טרנד מגזרי מקסים שכזה במטרה לראות את טובי בחורינו ובחורותינו תחת חופה. אז גם אני מצטרפת.” חבר אחר חמד לצון והציע את פרס כמועמד לשידוך: “היי, אני רוצה שתכירו את שימון.  שימון הוא ג’נטלמן אמיתי, בן 92 אבל צעיר ברוחו. אלמן פלוס שלוש. הוא עוסק בעשייה ציבורית, אוהב לטייל בחו”ל וחוטא לעתים בשירה ובכתיבה".