פעוט בן שנה ושלושה חודשים טבע למוות היום (שישי) בדלי מים ביישוב שמעה במועצה האזורית בהר חברון. כוחות מד"א הגיעו לבית ביישוב מצאו את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצו לקבוע את מותו של הפעוט.



ככל הנראה נמשה הפעוט מדלי מים לאחר ששהה בתוכן במשך זמן לא ידוע וטבע. אמו של הפעוט סיפרה כי מצאה אותו לאחר שהכניס את ראשו לדלי מים בחצר הבית. מחקירה ראשונית עולה כי אין חשד לאירוע פלילי. פרמדיק מד"א אלישיב אמיתי המתגורר בישוב סמוך וטיפל בפעוט, סיפר: "מדובר בטרגדיה קשה מחוץ לבית ראינו את התינוק כשהוא מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. מתנדבת מד"א מהיישוב התחילה בפעולות החייאה בסיסיות ומיד הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בסיוע רופא ילדים מיישוב סמוך. לאחר מאמצים רבים, נאלצנו לקבוע את מותו".




רצף מקרי טביעה



האירוע היום מתרחש לאחר שבחודש דצמבר אירעו שני מקרי טביעה של ילדים ביום אחד, תוך שעות ספורות. ילד בן שמונה נמשה במצב קשה מבריכה בסכנין. חובש במוקד מד"א תידרך את האנשים במקום להתחיל בפעולות בסיסיות וכשהגיעו חובשים ופרמדיקים של מד"א הם העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא במצב קשה, מחוסר הכרה ומונשם.



מוקדם יותר באותו היום, טבע פעוט בן שנה וחצי טבע למוות בבריכת נוי בגן ציבורי בהרצליה. הפעוט נמצא על ידי אמו לאחר שטבע והיא הוציאה אותו מהמים כשהוא מחוסר הכרה ומצבו אנוש.



למקום הוזעק צוות של מגן דוד אדום שמצא את הפעוט על הדשא כשהוא ללא דופק וללא נשימה. הצוות ביצע בו פעולות החייאה מתקדמות. האם היתה נסערת מאוד והזעיקה את אבי הילד. התינוק הועבר לבית חולים "מאיר" בכפר סבא כשמצבו אנוש, אולם למרבה הצער, נאלצו הרופאים לקובע את מותו.


מאז 2008: 123 מקרי טביעת ילדים בישראל

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי בשנה שעברה מתו 15 ילדים עקב טביעה. עוד עולה כי מאז שנת 2008 מתו 123 ילדים בישראל עקב טביעה, 40% מהם טבעו בים. כשליש ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות בשנים אלו, הינם של ילדים בגילי 0-4, כשב-80% מהמקרים, טבע הילד במרחב ביתו.



אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, התייחסה לתופעה: "תינוקות ופעוטות ילדים עלולים לטבוע גם במים שגובהם אינו עולה על חמישה ס"מ. פעוט המתכופף מעל מקור מים, אפילו דלי, עלול להתהפך וליפול לתוכו. ילד בגיל זה אינו יכול לחלץ עצמו ממצב זה בשל מגבלות התפתחותיות.


לכן, יש לדאוג לרוקן את המים מכל מיכל - דלי, אמבט, גיגית ובריכה מתנפחת, כשהם לא בשימוש".