סניה וולדברג הוא מומחה לשיווק ויראלי, שייעץ בעבר לחילונים בנושאי דייטים, וכעת מייעץ גם לדתיים וחרדים. גבי גזית שמע ממנו היום (שני) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על ההבדלים בין עולם הדייטים של החילונים לזה של הדתיים. "דתיים התחילו לגלות עניין בתחום ועכשיו מזמינים הרצאות. גם בעולם הדתי יש דייטים, כי גם כשדתיים מכירים בשידוך הם יוצאים לדייט לפני זה, ויש להם את זכות הסירוב, הם יכולים להחליט אם זה מתאים או לא מתאים. ואז, או שיוצאים לעוד דייט, או שעוברים לבחור או לבחורה הבא או הבאה. במגזר הדתי ברור שיש להם זכות בחירה, לעומת המגזר החרדי, בו יש שידוכים שבהם אין להם מה להגיד".



 

"קשה לי לומר אם אני מדבר יותר עם דתיים או חרדים, כי הרוב כותבים לי ממייל לא אישי, שהם פותחים במיוחד כדי להתכתב איתי", הסביר וולדברג. "הסיבה היא שחלקם לא מתגאים בזה שהם צריכים להתייעץ, כי הם אמורים לדבר עם הרב כביכול. אז מתייעצים איתי ב'שושו'. חרדים מתייעצים יותר על נושא מיניות, כי אין להם כל כך מענה בקהילה, ודתיים שואלים איך לצאת לדייט. קודם אני מסתכל על הדימוי העצמי שלהם, כי יכול להיות שהסיבה שהם לא מצליחים למצוא מישהי היא שהדימוי העצמי שלהם נמוך, וכי הם לא החליטו עדיין מה הם רוצים. זה מאפיין גם חילונים, לא רק דתיים - אצל רבים יש פער גדול בין מה שהם באמת רוצים לבין מה שאומרים להם לרצות, ואז הם לא מצליחים למצוא את הבחורה שהם מחפשים".

לחילופין, יש אנשים שאין להם ביטחון עצמי כי הם חושבים שהם לא מספיק טובים", הוסיף וולדברג. "בעולם החילוני, כשאין לך ביטחון עצמי אתה מראש לא משיג את הדייט. בעולם הדתי יותר קל לקבוע את הדייט, אבל להצליח איתו זה כבר משהו אחר. נושאי השיחה שלהם מצומצמים יותר, הם לא כל כך יודעים על מה לדבר, כי הם פחות היו באינטראקציה עם נשים. מבחינתם זה משהו מאוד מאוד שונה. אחד הדברים שאני מסביר להם זה לדבר איתה כמו שאתה מדבר עם חבר שלך, מצאו נושאים משותפים שמעניינים את שניכם. בנושאים כמו ביטחון עצמי, לדעת מה אתה רוצה ולבנות זוגיות, זה אותו הדבר אצל חילונים, דתיים וחרדים. הבעיות שם לא שונות במהותן מהבעיות בעולם החילוני, הדברים הם אותם דברים, רק החוקים מעט שונים", סיכם וולדברג.

השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו