בעקבות אירוע הכאת המורה על ידי תלמידתה: ארגון המורים הודיע על השבתה של הלימודים מחר (רביעי) למשך שעה בבאר שבע, בעקבות המקרה האלים. המורה, המלמדת לשון באחד מהתיכונים בעיר, אושפזה בבית חולים, והנערה המכה נשלחה למעצר בית. מזכיר ארגון המורים בדרום, שלמה חדד, מסר כי "מקרה האלימות הזה חמור ביותר. דרשנו שבשיעור הראשון בבית הספר לא יהיו שיעורים. הילדה הושעתה עד להודעה חדשה, אנו לא נסכים שהילדה תחזור ללמוד בבית הספר הזה. לא נסכים לכך. נעשה כל מה שצריך על מנת להגן על המורים".



חדד הוסיף כי "המורה מאוד נסערת. מדובר בנערה בת 14, שרבה עם חברה לכיתה והחלה להחטיף לה מכות, המורה ניסתה להפריד והצליחה, אולם אז החלה התלמידה להכותה אותה". לדבריו התלמידה הכתה את המורה בפנים ואף בעטה בה וכתוצאה מהמכות היא קיבלה פנס בעין. גורם המקורב למורה סיפר כי "מדובר במורה קבועה, מלמדת הרבה שנים בתיכון ואהודה על תלמידיה. כרגע היא נחה בבית ולא רואה טוב בעין הפגועה, ואנו מקווים שראייתה תשתפר".



מהמשטרה נמסר כי "חוקרי הנוער של משטרת ישראל עיכבו היום לחקירה את הנערה, תושבת באר שבע, בחשד שביצעה את המעשה. בתום חקירה היא שוחררה למעצר בית והועבר דיווח לגורמים הרלוונטים". עוד נמסר, כי מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה ובוצעו פעולות לאיתור הנערה ועיכובה לחקירה.



המורה שהוכתה בבאר שבע. צילום: ללא קרדיט
המורה שהוכתה בבאר שבע. צילום: ללא קרדיט



ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי "המשרד רואה בחומרה כל גילוי אלימות, וההנחיה בכל מקרה כזה היא לפעול באפס סובלנות. האירוע המדובר מטופל על ידי מנהלת בית הספר במלוא החומרה. המנהלת כינסה הבוקר את כל המורים, והנחתה אותם לקיים פעילות הסברתית בכל הכיתות. צוות בית הספר והפיקוח בקשר עם המורה, והמשרד מאחל לה החלמה מהירה. מנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך שוחחה עם המורה, תמכה בה וחיזקה אותה. כמו כן מנהלת המחוז תיפגש עמה לאחר החלמתה. מחר יקיימו כל בתי הספר בעיר פעילות חינוכית על חומרת המקרה".





שביתה לא תפתור את בעיית האלימות




במועצת הנוער העירונית של באר שבע גינו הערב את אירוע האלימות שהתרחש בעיר, ובמקביל הביעו התנגדות להשבתת הלימודים: "שביתה אינה הפתרון המתאים לבעיה, אנו כמועצה מביעים תמיכה וחיזוק בכל הצדדים שנפגעו כתוצאה מהמקרה ותומכים בכל הצוות החינוכי שדואג יום יום לתלמידיו. לצערנו התופעה נפוצה מאוד בארץ כולה. כמדינה אנו צריכים לגנות את התופעה הזו ולמצוא פתרון אמיתי ויעיל שהוא אינו השבתה בעיר. שיח ופעילות בכיתות יטמיעו ערכים ויעלו את המודעות שלא קיימת בקרב התלמידים".



יושב ראש המועצה, זיו ברבי, הוסיף כי "התופעה שנפוצה בארצנו לא מקבלת את תשומת לב מקבלי ההחלטות. רק לפני כמה חודשים שמענו על מקרה במרכז הארץ, הנוער הבאר שבעי עומד לצד המורים בכל דבר ומוסר להם את הערכתו".