תיכוניסטים מפגינים: מעל מאה תיכוניסטים מבתי ספר בתל אביב הגיעו הבוקר (רביעי) לשערי תיכון עירוני ד', להפגין כנגד צפיפות מועדי הבגרויות והפגיעה בתלמידים לקויי למידה, מאחר ולטענתם מרבית התלמידים לא קיבלו התאמות בגלל רפורמת ההתאמות של משרד החינוך. התלמידים מחזיקים שלטים שבהם כתוב: "זה פשוט להזיז את הבגרות", "אנחנו לא שפני ניסיון" וקוראים "זה פשוט להזיז את הבגרות", וגם "דורשים הוגנות בלוח הבחינות".



"יש שלוש בגרויות בשבוע. בגרויות במקצועות הומניים דורשות הרבה זמן לימוד ואין לנו מספיק זמן ללמוד אליהם", מספרת אביב פירני, יו"ר מועצת התלמידים בעירוני ד', ותלמידת י"ב. "נראה שלמרות בקשות מועצת התלמידים הארצית להתחשב בנו, משרד החינוך מתעלם מאיתנו ואנחנו בלחץ עצום. זה יגרום גם למועדי ב' אבל חלק מהחבר'ה מתגייסים".



גיל נבו, נציג המאבק ותלמיד י"ב, טען כי "כשפנינו למשרד החינוך, הם טענו שיש בעיה עם החגים הנוצרים והדרוזים שמתקיימים בתשעה וב-19 ביוני, ובכל זאת יש בגרות בתשעה ביוני בספרות שבכלל הנומרים לא לומדים את המקצוע הזה. יש בעיה עם בגרות בתנ"ך, יומיים אחריה בגרות במחשבים ויומיים לאחר מכן בגרות בספרות אנגלית".



עמית ניסן, נציגת תיכון חד"ש ויו"ר מועצת הנוער העירונית, הדגישה כי "כל תלמידי י"ב השנה סובלים כל יומיים מבגרות, וזה גורם גם לכך שהמתכונות יהיו צפופות. לדעתי היינו צריכים להתחיל את הבגרויות באפריל ואז היה כבר יותר מרווח".



מחאת התלמידים בתל אביב החלה בפוסט שפרסמו ביום שישי האחרון בנוגע לצפיפות הבגרויות, בו נכתב כך: "האם משרד החינוך מוותר על תלמידי י״ב? רוצה להכשיל אותנו בכוונה? אנחנו, הדור הבא, היינו מצפים שמשרד החינוך יעשה מאמצים בכדי להוביל אותנו למיקסום יכולותינו כדי לעודד אותנו להצליח.


יש לנו את הכוח, את הידע ואת הרצון בכדי להצליח ולהגיע להשגים, אלא שבתנאים אלה המשימה נראית אינה אפשרית! רוב הבגרויות כיום ממוקמות בחודש מאי, בצפיפיות שאינה עולה על הדעת! אנו מאמינים שגם בוגרים מאיתנו לא יוכלו לעמוד בלחץ של 3 בחינות בגרות בשבוע (וזה עוד בלי בחינות המתכונת).


גם לאחר פניות רבות, מטעם בית הספר ומטעם התלמידים, למשרד החינוך ולאגף הבחינות, חלה התעלמות מוחלטת מבקשתינו היחידה - להזיז את אחת מהבגרויות למועד מאוחר יותר! כדי להקל על התלמידים ולעזור להם להצליח".




 

האם משרד החינוך מוותר על תלמידי י״ב ? רוצה להכשיל אותנו בכוונה? אנחנו, הדור הבא ,היינו מצפים שמשרד החינוך יעשה מאמצים ב...

Posted by Gil Nevo on Friday, February 26, 2016


ממשרד החינוך נמסר כי לוח בחינות הבגרות מתואם עם התאחדות מנהלי בתי הספר, הוא נבנה בהתאם לאילוצי החגים ותואם את היקפי הלמידה וההכנה שנדרשים לקראת הבחינות. המשרד מודע לשבוע המדובר, שבו נוצר עומס מסיבות שונות, בין היתר בגלל שזו שנה מעוברת, ונבחנים לכך פתרונות.