עידן גרסון, אביו של דניאל הפעוט שנמצא במצב קשה לאחר שעל פי החשד עבר טלטול, מספר על השיפור שחל במצב של בנו. גרסון אמר אתמול: "יש לנו בשורות טובות. אנחנו במחלקה רגילה. זה אומר שהמצב עלה למסלול של שיפור. נקווה מאוד שזה ימשיך. עוד יש לנו דרך ארוכה של ריפוי, ואחר כך תהליך של שיקום ארוך שכולל פיזיותרפיה וטיפול נוירולוגי. אנחנו מרגישים מאוד שמחים אבל ממשיכים להתפלל ולבקש מהציבור להמשיך ולהתפלל".



דניאל מתקשר איתכם?


"כן הוא גם חייך וגם התחיל ליצור איתנו קשר עין". לדבריו, "מה שעוד מחזק אותנו זה החיבוק הגדול שאנחנו מקבלים מכל עם ישראל. אנשים שאנחנו לא מכירים מגיעים מחוץ לעיר ואומרים לנו 'באנו לחזק אתכם. אל תדאגו'. הגיעו אלינו אנשים שיש להם ילדים שמאושפזים פה ואמרו לנו 'היה לנו חשוב לבוא אליכם ולחבק אתכם. התחברנו אליכם מאוד והתחברנו לדניאל'. זה מחמם את הלב וזה מחזק אותנו מאוד. אנשים שאנחנו לא מכירים מביאים לנו אוכל. זה מרגש".



עידן לא שכח להודות לצוות הרפואי שטיפל בבנו: "חשוב לי מאוד להדגיש: קיבלנו טיפול רפואי מעולה, מעולה, מעולה. לא יודע אם יש בית חולים שנותן כזה טיפול. זו בעיני המחלקה הכי טובה בארץ ובעולם. הטיפול שקיבלנו הוא אנושי, אישי, חם, מבין ומקצועי מאוד. אני מודה על כך לד"ר אלחנן נחום, מנהל היחידה לטיפולן נמרץ, ד"ר גילי קדמון וד"ר איתן קפלן, שניהם רופאים בכירים ביחידה לטיפול נמרץ ולכל יתר הצוות הרפואי. הודינו להם וכתבנו להם מכתב. היה לנו ממש חשוב שידעו כמה אנחנו מעריכים אותם".



יש לכם תמיכה נוספת?


"בהחלט. הגיע לכאן ראש עיריית פתח תקווה וגם אשתו, שיצאה מגדרה לעזור לנו. הגיע אלינו רב העיר של פתח תקווה, שבא וחיזק את ידינו. גם חברים ממקומות העבודה עזרו. אני עובד בהראל ביטוחי בריאות, אז אני קצת בעניינים. דאגו לי בכל דרך ואמרו לי לא לדאוג לכלום. שאסיר דאגה מלבי. גם נתנו לי שמות רופאים למקרה שארצה עוד חוות דעת. עזרו לי מבחינת העבודה ומבחינת ההיעדרות. הכל עליהם. ממש ריגש אותי שמקום עבודה כל כך עוזר לי. גם מקום העבודה שאשתי עובדת בו - ממלכתי־דתי נווה אברהם - כל המורות שם התגייסו למעננו".




"חשד סביר"



כזכור, אתמול הותר לפרסום כי סימונה רז (53), תושבת פתח תקווה, היא בעלת המשפחתון החשודה בגרימת חבלה חמורה בתינוק בן ארבעה חודשים כתוצאה של טלטול. מצבו של התינוק משתפר והוא הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ למחלקה הכירורגית.



כבר שלשום נעתרה שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה כרמית בן אליעזר לבקשת המשטרה והתקשורת להתיר את שמה של בעלת המשפחתון לפרסום, וזאת מכורח חומרת האירוע לכאורה וזכות הציבור לדעת.



סימונה רז, המטפלת החשודה בטלטול. צילום: ללא
סימונה רז, המטפלת החשודה בטלטול. צילום: ללא



פרקליטה של החשודה, עו"ד ששי גז, התנגד לבקשה וטען כי טרם הוכח שאכן קיימת עבירה בכלל בפרשה זו. "עלול להיגרם לה נזק בלתי הפיך שכן לא הוכח עדיין רפואית שקיימת עבירה".



בהחלטתה כתבה השופטת כי "מאז הארכת המעצר הראשונה, הצטבר בידי היחידה החוקרת חומר ראיות אשר ביסס והעצים את החשד הסביר, ובפרט הודאת החשודה, באופן המצדיק עיון מחדש בשאלת נקודת האיזון הנכונה באשר לפרסום".



כאמור, אתמול בצהריים הועבר דניאל ממחלקת טיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה, למחלקה הכירורגית. זאת לאחר שיצא מכלל סכנה והוא נמצא בהכרה מלאה. עד לפני ימים ספורים היה דניאל במצב קשה ומסכן חיים, כשהחשד הוא שהחבלה הקשה בראשו נגרמה מטלטול על ידי המטפלת.