סיפורה של הגנבת בעל אלף הכובעים: גברת אלמונית שחפצה בעשיית רווח קל, תועדה במצלמות אבטחה בבתי קפה בשעה שהיא גונבת תיקים מלקוחות במקום. הגברת שמרבה לחבוש כובעים שונים, הפכה למטרד מאיים בבתי קפה באזור המרכז, אחרי שהפילה ברשת עשרות קורבנות וגנבה את תיקיהם בעת הבילוי בבתי קפה. 



בתחנת המשטרה לב דיזנגוף בתל אביב הקימו צוות חקירה מיוחד (צח"מ) שיטפל בתופעה המקוממת ויביא לאיתורה של אותה בחורה, שנכנסת כאחת המבלות ויוצאת תוך זמן קצר אחרי ש"אספה" את שללה וזאת מבלי שאיש ישים לב לתחבולה שבה השתמשה.



תושבת פתח תקווה, גילה פאליק, היא חולת לוקמיה הנוטלת כדורים באופן יומי ושעלותם מדי חודש מסתכמת בכ-30 אלף שקלים. כיוון שהכדורים כלולים בסל הרפואי, רק במקרים שפאליק חוצה את המכסה, היא אמורה לשלם דמי השתתפות לקופת החולים בסכום הנאמד בכ-17 אלף שקלים. בשישי שעבר, כשפאליק נפלה קורבן לגנבת התיקים, חרב עליה עולמה שכן פרט למסמכים, תעודות וכסף מזומן בסכום לא מבוטל, בתיקה היו גם הכדורים היקרים שהיא נוטלת.



פאליק, הגיעה לבית הקפה "לילוש" ברחוב פרישמן בתל אביב כדי לקיים פגישת עבודה עם אחת מלקוחותיה. בעוד השתיים יושבות בפינת בית הקפה נכנסה פנימה אורחת תמימה לכאורה שהתיישבה בשולחן המקביל אליהן.



"היא נכנסה פנימה עם שקית שחורה ביד, כך ניתן לראות בסרטון האבטחה", משחזרת פאליק. "היא התיישבה בשולחן המקביל אלינו ותוך שניות ממש הצליחה לנצל את ההתמקדות שלנו בשיחה. היא שלפה את התיק שלי שהיה מונח לצדי, הכניסה אותו לתוך השקית השחורה שלה והניחה את השקית עם התיק בתוכו בכיסא שהיה צמוד אליה. איש במסעדה לא הבחין במה שעשתה. היא פשוט מקצוענית בתחום הגניבה וללא פחד שתיתפס".




"הבילוי הפך לסיוט"



"הגנבת האלמונית" קמה ממקומה כפי שנראה בסרטון, היא פסעה מסביב לשולחן ללא השקית, אולם רגע לפני שהיא יצאה מבית הקפה היא נטלה את השקית שבתוכה התיק, ונעלמה מהמקום.



רק כשהגיע רגע התשלום, נחשפה פאליק לעובדה שתיקה נגנב ממנה וצפייה במצלמות האבטחה העצימו את התדהמה ואת הכעס. בעלת בית הקפה שגילתה אכפתיות נדיבה הקדישה עבור פאליק יום מלא במסעדה שכל הכנסותיו יועברו לרשותה כפיצוי על הנזק ועגמת הנפש שנגרמה לה, זאת על מנת שתוכל לרכוש את תרופותיה.



מיד לאחר שהתעשתה ויצאה מההלם אותו חוותה מיהרה פאליק לתחנת המשטרה והגישה תלונה. "במשטרה אמרו לי שיש עשרות מקרים כאלו וקיים צח"מ. אני לא מבינה איך נותנים לתופעה כזאת להתעצם. הבילוי הופך לסיוט ולא אחת לנזק כלכלי כבד. זו גם תחושה איומה של השפלה שבן אדם יושב לידך ופשוט מעלים את חפציך האישיים. אני כבר אחרי הטראומה ואני מציעה לכל מי שמבלה בבתי קפה לגלות זהירות".