שני קטינים בני 17 הפעילו על פי החשד רשת לסחר בסמים והלוואות ב"שוק האפור", כשאחד מהם דומיננטי יותר בפרשה וזאת בשעה שהלקוחות הינם קטינים הלומדים איתם באותו בית ספר. את הסמים אגב, כך על פי החשד, מכרו בין השאר בשעות הלימודים במסגרת בית הספר.



כך עולה מחקירה שניהלו חוקרי מחלק הנוער במרחב לכיש במשטרה במהלך השבועות האחרונים. במסגרת החקירה נחקרו כ–20 קטינים שרכשו סמים ולקחו הלוואות מאותם חשודים. בינתיים שוחררו שני החשודים בני ה–17 למעצר בית מלא בתנאים מגבילים והחקירה בעניינם נמשכת.



הכל החל במעצרו של קטין בן 17 במסגרת פעילות של מחלק הנוער במשטרה וזאת בחשד שעסק בסחר בסמים מסוכנים. הקטין שנעצר ביציאה מבית הספר בו למד, הובל לחקירה לאחר שבחיפוש בתיקו נמצאו סמים מסוכנים מסוג חשיש שלא בכמות לצריכה עצמית וכסף מזומן ומיד עלה החשד כי מדובר בפעילות עבריינית רחבת היקף שבה מעורב הקטין ואשר חלקה התבצעה כאמור בתוך כותלי בית הספר.



במהלך החקירה עלה החשד כי הקטין, תושב אשדוד, הפעיל תחתיו קטינים נוספים וכי מדובר בהיקף פעילות נרחב כך שעל מנת שיוכלו הקטינים לרכוש את הסמים העמיד לרשותם החשוד הלוואות בריבית גבוהה ומשאלו לא יכלו לעמוד בהחזרי ההלוואות - תקף אותם באלימות.



לאחר שהובלו לחקירה כ-20 קטינים אשר קשרו את החשודים לעבירות המיוחסות להם, מגבשים עתה בחטיבת התביעות של המשטרה הגשת כתבי אישום כנגד המעורבים בפרשה.



מהמשטרה נמסר כי מדובר באירוע חמור ורחב היקף של סחר בסמים, מתן הלוואות ואירועי אלימות קשים שנחשף עקב פעילות מקצועית של עובדי ופקחי הנוער של המשטרה.



במשטרה הוסיפו וציינו כי בני נוער שהיו מעורבים הפכו בעצמם לקורבנות והחשיפה של מעגל האלימות והסמים אפשרה את הכנסת גורמי הטיפול והוצאתם משם וכי נדרש שילוב זרועות של כלל הגורמים המטפלים בבני הנוער לצד מעורבות הורים.



"ממצאי החקירה במשטרה, העלו כי זה נהג להפעיל קטינים תחתיו לביצוע העסקאות בקרב קטינים אחרים. בחקירתו סיפר החשוד לחוקריו כיצד פעל וסחר בסמים המסוכנים, וכיצד הפעיל קטינים נוספים. בעקבות החקירה נעצר קטין נוסף, גם כן בן 17, בחשד כי היה שותף לפעילות פלילית זאת. במהלך החקירה המסועפת, בה נחקרו מעל ל-20 קטינים מעורבים בחשד לרכישת סמים מסוכנים ותיווך בעסקאות מכירה, נחשפה תופעת הלוואות ב"שוק אפור" בקרבם, בסכומי כסף של מאות שקלים ובריביות של עשרות אחוזים. הלוואות אלו גררו אחריהן על פי החשד מקרי אלימות והתגברות מקרי הסחר בסמים המסוכנים, במטרה להשיג את הכסף לכיסוי ההלוואות. חקירה מורכבת זאת חשפה מקרים רבים של חשד לעבירות סחר בסמים מסוכנים והדחת קטין לסם.