ספר אגדות של האחים גרים מתקופת מלחמת העולם השנייה, בו הסיפורים המפורסמים של שלגייה ועמי ותמי, מוצא למכירה פומבית מיוחדת, אך לא בשל הערך ההיסטורי שלו, אלא בגלל הילדה המפורסמת לה היה שייך. הספר שמוצע למכירה היה בבעלותה של אנה פרנק, הנערה היהודייה שנספתה בשואה והתפרסמה בשל היומן שכתבה במהלך התקופה בה התחבאה מהנאצים בעליית גג בדירה באמסטרדם.



מה מיוחד בספר? לא רק שהיה שייך לנערה היהודייה המפורסמת ולאחותה מרגוט, אלא שהיא בעצמה חתמה את שמה עליו. במהלך תוכנית הבוקר של טל ברמן ואביעד קיסוס ב-99FM, התייחסו הצמד למכירה הפומבית שתתקיים בחמישה במאי בניו יורק ולפי הערכות, הרוכש יישלם עליו עשרות אלפי דולרים.




"למה היא חותמת על הספר"? תהו הצמד. "היא הייתה אז סתם היתה 'אנה פרנק' ולא ידעה שתהיה ה-אנה פרנק. אולי היה לה שיגעון גדלות? אולי דמיינה איך תהיה, בין היתר, סופרת בינלאומית". אביעד ניסה להסביר: "אנשים חותמים על ספרים כדי שאם הם ישאילו אותם - אז ידעו למי להחזיר, הרבה עושים את זה. אני לא רושם את שם הספר שלי על כל דבר, רק כשאני מלווה לאנשים שאני לא סומך עליהם". טל השיב: "זה כאילו הדבר הנכון לעשות, אבל אני לא מכיר כאלה שעושים את זה". ואביעד ענה: "הנה, עכשיו אתה מכיר שניים כאלה - אני ואנה פרנק".