ארגון "שוברים שתיקה" אסף מידע מסווג וחשאי על פעילות צה"ל, בזמן שאסף מידע על מקרים בהם פגעו חיילי צה"ל בפלסטינים, כך על פי פרסום בחדשות ערוץ 2 הערב (חמישי). 



התחקיר חושף עדויות  שצולמו במצלמות נסתרות על ידי פעילי ארגון "עד כאן", אותם שתולים, שהסתננו בשנתיים האחרונות לשורות ארגוני השמאל, גם כחיילים משוחררים, שהציעו את מרכולתם לאנשי שוברים שתיקה.



חלק ניכר מהעדויות עוסקות בשאלות הנוגעות לפעילות צה"ל בשטחים, המנדט המוצהר של שוברים שתיקה כארגון שפועל לסיום הכיבוש. אבל, התיעוד מגלה כיצד גולש הראיון מהמטרה המוצהרת לסוגיות שהקשר שלהן לזכויות אדם מקרי בהחלט ואף נוגע לנושאים צבאיים מסווגים. 



אחת מפעילות שוברים שתיקה, פרימה ביבס, מספרת בתחקיר כיצד נשלחה, ביד מכוונת, על ידי אחד הפעילים הבולטים לשעבר בארגון, גם לשירות בצה"ל. "הכרתי את הארגון עוד לפני השירות", אמרה. "הכרתי את המערכת, את המנהל האזרחי והאופן שבו הוא עובד". בעקבות הדברים מתחו ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר ואלוף פיקוד המרכז לשעבר אבי מזרחי ביקורת נוקבת על התנהלות הארגון. "הבאתה של חיילת בכדי לדלות מידע על הנעשה בצבא היא אירוע חמור", טען מזרחי. "אם התרחשו עוד מקרים שכאלה, הדבר חמור בהרבה".



במערכת הפוליטית תקפו את הארגון בעקבות הממצאים. רה"מ בנימין נתניהו אמר כי "ארגון שוברים שתיקה חצה קו אדום נוסף, כך על-פי התחקיר הערב בערוץ 2.  גופי החקירה הביטחוניים בודקים את הנושא". 

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר הקליטה והשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, מסר: "אני מזועזע מממצאי התחקיר על שוברים שתיקה שפורסם כעת בחדשות 2. מנתוני התחקיר עולה חשד כבד לאיסוף מידע מסווג על צה"ל ומסירתו לגורמים בחו"ל, כולל גורמים פלסטינים. פעילות כזאת, שאין שום קשר בינה לבין ויכוח אידיאולוגי על מה שקורה ביהודה ושומרון, מעלה חשש כבד על שימוש בשוברים שתיקה ככלי ריגול נגד צה"ל ומחייבת חקירה מיידית של השב"כ ומשטרה צבאית חוקרת. במידת הצורך יש אף להעמיד את האשמים לדין".

ח"כ רויטל סויד הגיבה על גם היא על התחקיר: ""שוברים שתיקה חצו את כל הגבולות ואיבדו לגיטימיות. איסוף מידע מסווג פוגע בבטחונה של מדינת ישראל ולא ניתן יותר להתחבא תחת מעטפת של זכויות אדם וחופש הביטוי. נחצה כאן קו אדום ומסוכן באיצטלה של שמירה על מוסריותו של צה״ל. הגיעה העת להוקיע את הקיצוניים ולא משנה לאיזה מחנה הם משתייכים. אני קוראת למפכ״ל לפתוח בחקירה״.