17 שנות מאסר נגזרו היום (שלישי) על גבר בן 71, שהורשע באונס, במעשי סדום ובשורת עבירות מין נוספות בתשעה מנכדיו ונכדותיו. השופטת ציינה בהחלטתה כי הייתה גוזרת עליו עונש כבד בהרבה, אלמלא הייתה התביעה מבקשת 17 שנות מאסר בלבד, לאחר ש"בשל תאוות בשרים ולסיפוק יצריו האפלים הוא אנס, עשה מעשי סדום וביצע מעשים מגונים בנכדותיו ונכדיו – בשר מבשרו – מאז היו ילדים רכים בשנים".

הסב הורשע בספטמבר האחרון, בהסכמה חלקית על כך שיפצה את קורבנותיו בסכום של 140,000 שקל. כתב האישום המתוקן שבו הודה הנאשם מונה תשעה אישומים ומגולל מסכת קשה של מעשים מגונים, מעשי סדום ומעשי אינוס, וכן ניסיונות לביצועם של מעשי סדום ואינוס, שעשה בנכדיו ונכדותיו, במשך שנים רבות, בעת שביקרו בביתו. ברבים מהמקרים, החלה הפגיעה במתלוננים כבר בעשור הראשון לחייהם, בהיותם ילדים רכים בשנים. בחלק מהם, לווה ביצוען של עבירות המין האמורות גם באיומים על חייהם.

בתסקיר נפגעי העבירה שהוגש לבית המשפט צוין כי תוצאות המעשים מעידים על "אירוע רב נפגעים במשפחה" וכי הקורבנות סובלים מפוסט טראומה והזכרונות הקשים אינם מרפים מהם. חלקם העידו כי סבתם ידעה על המעשים ולא עשתה דבר. מנגד, דווקא שניים מבניו של הנאשם, אבות לילדים שנפגעו, ביקשו מבית המשפט להקל בעונשו, וטענו כי כאב "לא החסיר דבר מילדיו". הם ביקשו מבית המשפט לרחם על האב הקשיש, בין היתר בשל מצבו הרפואי הרעוע.


שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שרה דותן, לא נענתה לבקשות להקל בעונשו של הסב. היא קבעה כי "הנאשם פגע אנושות בערכים חברתיים בסיסיים, ובראשם שלמות הגוף והנפש. הפגיעה, הקשה ממילא, מביצוען של עבירות מין בילדים, מועצמת מכך שהפוגע הוא סבם. הוא ניצל לרעה את כוחו ומעמדו כסב העומד בראש המשפחה, שתמך כלכלית בילדיו ובמשפחותיהם. מעשיו התאפיינו באכזריות, באלימות ובהתעללות. הוא איים ועשה שימוש בלשון בוטה. הוא התעלם מהתנגדותם של המתלוננים למעשיו, הפעיל כוח והכאיב". 

עוד כתבה השופטת כי "הנאשם לא 'הסתפק' בהזדמנויות שנקרו בדרכו. פרטי האישום הראשון מלמדים על תכנון שקדם לביצוען של העבירות". היא ציינה בהחלטה כי העונש שביקשה הפרקליטות "מצוי ברף התחתון של מתחם העונש ההולם לעבירות שביצע הנאשם. חסד עשתה המאשימה עם הנאשם. אלמלא הגבילה עצמה לעתור לעונש של 17 שנות מאסר בפועל, היה צפוי הנאשם לעונש חמור בהרבה".