בעקבות פגישה שכינסה הערב (רביעי) בלשכתה מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, עם הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, ומנכ"ל השלטון המקומי, שלמה דולברג - הודיע יו"ר ארגון המורים, רן ארז, כי לא ישבית מחר את הלימודים. מנכ"לית משרד החינוך ציינה כי המשרד ימשיך בהידברות שוטפת עם הארגון.

מארגון המורים נמסר ל"מעריב אונליין" כי לאור התערבותם של מר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ומר שלמה דולברג, מנכ"ל השלטון המקומי, החליט משרד החינוך לקיים משא ומתן לבירור הסוגיות שבסכסוך. הישיבה העניינית התקיימה בהשתתפות משרד החוץ, משרד האוצר, מרכז השלטון המקומי וארגון המורים וסוכם להעניק הזדמנות נוספת למשא ומתן לפתרון הבעיות הקיימות, עד תום חופשת הפסח. לאור זאת, השביתה שתוכננה למחר מבוטלת והלימודים יתקיימו כסדרם.

כיתה ותלמידים. צילום: פלאש 90
כיתה ותלמידים. צילום: פלאש 90


צמצום בעומס


מוקדם יותר הערב, ארגון המורים איים להשבית את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים מחר בבוקר. הארגון הזהיר כי במידה ומשרד החינוך לא יביע התייחסות חיובית לחלק מתביעות הארגון, הוא ישבית על הלימודים בכיתות ז'-י"ב עד השעה 11:00. בין הדרישות שהציב ארגון המורים: תוספות שכר למורי של"ח ולמורים בתפקידי הדרכה, פינות עבודה למורים במקומות שלא הוכנו וצמצום העומס על מחנכי כיתות. 

כזכור, ביום ראשון השבוע, ארגון המורים הודיע כי במסגרת סכסוך עבודה אשר הוכרז בכל מערכת החינוך העל יסודית, הנהלת הארגון החליטה על החרפת העיצומים וכי החל מתום חופשת הפסח לא יתקיימו יציאות מחוץ לכתלי בית הספר, למעט ימי שדה של של"ח.