פרס ישראל יוענק לאלוף במילואים דורון אלמוג ולרב אלי סדן, כך הודיע היום (חמישי) שר החינוך, נפתלי בנט. אלמוג וסדן יקבלו את התואר על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשע'ו. 



השר בנט אישר את המלצת ועדת הפרס בראשותה של השופטת בדימוס שרה פריש ולצדה חתן פרס ישראל, יהורם גאון, מר סלמן עמר, הגב' איריס ראור ברץ ומר אייל גבאי. 



בנט בירך את דורון אלמוג והרב אלי סדן על תרומתם רבת השנים לחברה ולמדינה: "האלוף (מיל') דורון אלמוג הוא גיבור ישראלי חברתי, צבאי וערכי. סיכן את חייו למען בטחון ישראל והקדיש את חייו למען החברה בישראל. הוא לוחם למען החלשים בחברה הישראלית, לוחם אמיץ ולוחם עז נפש להצלת החטופים באנטבה ובפיקוד יחידות העילית של צה"ל. 



עוד התייחס בנט לזכייתו של הרב אלי סדן השר: "הרב אלי סדן הוא מהפכן ציוני, שחולל את אחת המהפכות הגדולות בחברה הישראלית. מפעל חייו של הרב סדן, ייסוד המכינות הקדם צבאיות הדתיות והחילוניות, גידל דור של לוחמים עזי נפש ואוהבי מורשתם, ועל כך הוא ראוי לפרס ישראל לא רק בשנה הזאת – אלא בכל שנה ושנה".




"עשייה משמעותית"



בנימוקי ועדת הפרס נכתב על הרב אלי סדן כי "בשנת 1988 הקים הרב אלי סדן את המכינה הקדם צבאית הראשונה 'בני דוד'. לאחר הקמת המכינה הוקמו בעקבותיה עוד מכינות רבות. מעשיו של הרב סדן לא רק הובילו למשרתים בעלי רצון לשירות משמעותי יותר בצה"ל ולאזרחים טובים יותר אלא היו גשר וחיבור בין ערכי החברה השונים וקירוב הזרמים השונים מהם מורכבת החברה הישראלית. וכן היוו גשר לעשיה משמעותית משותפת לטובת הכלל בדרך של קירוב והבנה ותוך הקפדה על הנחלת ערכים".



בנימוקי ועדת הפרס נכתב על דורון אלמוג כי "הקדיש את מרבית חייו למדינת ישראל ולאזרחי המדינה, תחילה תוך שירות צבאי משמעותי במשך 35 שנה עד להגעתו לדרגת אלוף, ולאחר מכן ביצוע מעבר חד שנבע תחילה מעולמו האישי הפרטני אך הוביל למהפכה בתחום הטיפול החברתי באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. יוזמתו להקמת כפר ייחודי לבוגרים פגועי מוחין הינה מסגרת פורצת דרך אשר מאפשרת לאוכלוסייה זו להתקיים בדרך משמעותית ומוכבדת, למעשה מדובר במודל חדשני ופורץ דרך שהוביל לשיפור מיידי ברמת החיים של השוהים במתחם "עלה נגב" – נחלת ערן אותו הקים וכיום הוא מנהל".