ועדת השחרורים דחתה את בקשתו של משה קצב לשחרור מוקדם. פרקליטו, עורך הדין יהושע רזניק, הגיב להחלטה בראיון לרינה מצליח וניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני נשאר עם תחושה קשה של אפליה של קצב מול אסירים אחרים, שגם הם ביצעו עבירות מין, לא הודו, ושוחררו בשליש. יש יותר מתקדים אחד ואסופת תקדימים כאלה הוגשה לוועדה. אבל הועדה ברצותה לנמק את ההחלטה יוצאת הדופן במקרה הזה, החליטה לנקוט גם במילים מאוד קשות. היה פה 'בליץ' של דעת קהל נגד קצב, מאסיבי מאוד, שהוועדה לפי דעתי לא הייתה יכולה להשתחרר ממנו".


"הוא נכח בדיון, ולא היה אופטימי מלכתחילה", סיפר עורך הדין על קצב, "אבל כששמע את החלטת הוועדה הוא נכנס לסטטוס של הלם מסוים ומצב רוח מאוד קשה". על האפשרות לערער על ההחלטה הוסיף: "יש פה כמה נקודות משפטיות ממש עקרוניות ורציניות של זכות יסוד לדבוק בחפות. לקצב יש בעיה, שהוא לא רוצה להגיע לערעור במדי אסיר. אבל אם יימצא לזה פיתרון, ואפשר אולי לשמוע את הערעור ולנהל את הדיון בלעדיו, או באחד מימי החופשה שלו, הוא יוכל להגיע".



"הוא אפילו לא מוכן להודות בזה שהוא אסיר"
"נכון, אבל הוא לא מוכן שיראו אותו. לאיש יש עקרונות וזה מבנה האישיות של קצב. הוא משלם מחיר מאוד יקר על זה שלא לקח את הסדר הטיעון המוצע, אבל שם התחיל נושא הדבקות בחפות שממשיך עד עכשיו".

לפי דברי הוועדה עושה רושם שקצב עסוק בלנסות להוכיח שהוא קורבן
"המצב של קצב שונה מאוד. בזמנו הוצע לו הסדר טיעון קל ביותר שעיקרו היה 30 אלף שקל קנס ומאסר על תנאי, על כתב אישום שכולל שני מעשי אינוס, והוא סירב לקבל את זה. הוא טען לחפותו אז, ידע שהוא הולך לבית המשפט ונלחם על חפותו. עכשיו בגלל שהוא לא מודה וממשיך לטעון לחפותו, הוא לא שוחרר בשליש. לבוא אליו ולהגיד לו, 'תשמע אדוני, אתה צריך להודות'? הוא היה יכול לנקוט באיזושהי עמדה ששמעתי עליה, 'חארטה בארטה', להגיד 'כן, אני מקבל, אני חומל', ואחרי זה, אחרי שנתיים הוא אומר 'נאלצתי לעשות את זה', אבל הוא לא עושה את זה".


הוועדה טענה שקצב מתנהל בכוחניות, תוקף אחרים ומאשים אותם במה שקרה לו
"הם טעו בהערכה שהם קבעו שהוא מתנהג בכוחנות ומשמיץ את המתלוננות. זה פשוט לא נכון. יש פה איזו אג'נדה עכשיו של גברת מסוימת, שאני לא אנקוב בשמה, שמופיעה מעל כל אתר תקשורת ואומרת שגם בוועדה השמיצו אותן, אני נוכחתי בוועדה ולא השמיצו אותן".

ניסים משעל, א'-ה', 9:00-10:00 ברדיו ללא הפסקה 103FM