לראשונה במשטרה: טקס הענקת דרגה לתת ניצב ג׳מאל חכרוש התקיים היום (רביעי) באולם האודיטוריום במחוז תל אביב, במעמד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, ראשי רשויות ונציגי המגזר הערבי. עם קבלת הדרגה הפך תת ניצב חכרוש לניצב המוסלמי הראשון במשטרת ישראל והוא יעמוד בראש מנהלת שתוקם לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים.



מדובר בתוכנית רב שנתית שתצא לפועל בברכתם של השר לבטחון פנים ומפכ"ל משטרת ישראל. ניצב חכרוש יעמוד בראש מנהלת שתקים תחנות משטרה ביישובים ערבים חדשים ותחזק נקודות ותחנות משטרה קיימות על מנת לשפר ולהנגיש את שרותי משטרת ישראל לציבור הערבי. הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל משטרת ישראל רוני אלשיך, ראשי מועצות ורשויות המגזר הערבי, מפקד מחוז חוף קציני ושוטרי המחוז חברים ובני משפחתו של חכרוש . 

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר בטקס: "לרגע זה אנו מצפים כבר זמן רב. מזה תקופה ארוכה, נמצאת משימת העמקת השיטור במגזר הערבי על המדוכה. ראשי הרשויות זועקים זה שנים על רצונם בשיטור ואכיפת החוק, כמקובל ביתר חלקי הארץ. הנושא הוצב כיעד מרכזי למשטרת ישראל, כבר בשיחותי המקדימות עם השר לבט"פ וראש הממשלה, עוד טרם הסכמתי לקחת על עצמי את התפקיד.  האתגר נמצא על שולחן התכנון של המשטרה כ'קפיץ דרוך' שהמתין לסיכום משאבי, כי מובן לכולם שלא ניתן לבצע את קפיצת המדרגה הנדרשת, ללא תוספת משאבים משמעותית". 

"אני אחרי 38 שנות שירות במשטרת ישראל. חיכיתי לרגע הזה. הרגע הזה הוא גם בשבילי וגם בשביל האוכלוסיה שלא קיבלה עד היום את השירותים. שירותי משטרה נכונים. סוף סוף יש הנהגה במשטרת ישראל ובמדינת ישראל שקוראים לשיווין במתן שירותים. בזה אנחנו מתחילים. מפה אני קורא לאזרחים הערביים: בואו תתגייסו. בואו תהיו איתנו, כדי שניתן שירות לאוכלוסיה שמגיע לה על פי דין".

מוטלת עליך אחריות גדולה
"אני מודע לאחריות. בכל משימה טמונה אחריות גדולה, ואני לוקח את זה על עצמי אבל לא באופן בלעדי. אני מצפה לשיתוף פעולה גם מהצד השני.

קצת בנימה האישית, יש הרגשה שאתה עושה פה איזו היסטוריה?
"על עובדות לא מתווכחים. אני הערבי הראשון שקיבל את הדרגה הזאת. אני מקווה שהראשון ולא היחידי , אני מקווה שאחרי יגיעו עוד".

אתה חושב שיבוא יום ויהיה רב ניצב מוסלמי ראשון במשטרה?
"למה לא? זו השאיפה .. ברגע שיפסיקו השאיפות שלי אני מוריד את המדים והולך הביתה".

העובדה שאתה ערבי שמונה למשימה המיוחדת יש בה יתרונות אבל גם חסרונות, אתה מודע לכך?
"תמיד יש יתרונות וחסרונות. התפקיד שלנו הוא לטפל בחסרונות, ואני אדע להתגבר".