רגע לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל, ב-8 במאי, יוקם מול בית ראש הממשלה בירושלים מאהל זיכרון גאה. המטרות של יוזמיו הן הנצחת חללי צה"ל הגאים והגאות, ודרישה לתיקון החוק, העוסק בחיילים שנספו במערכה, כך שיכלול בהגדרה של משפחות שכולות גם משפחות חד-מיניות. עומר נחמני, ממארגני המחאה, סיפר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "המצב היום הוא שאם בן למשפחה גאה נופל במהלך השירות, החוק מכיר רק בגבר ובאישה, כלומר לא יכולים להיות שני גברים שהם אבות שכולים או שתי אימהות שהן אימהות שכולות, רק אחד או אחת מהם ייחשב או תיחשב להורה שכול. החוק הישראלי גם לא מכיר בבני זוג חד-מיניים כאלמן או אלמנה".



"אני מילואימניק, סגן מפקד פלוגה בתותחנים, ושירתי חודש ביריחו", סיפר נחמני, "במהלך אותו חודש התקיים יום זכויות הקהילה הגאה בכנסת, וחברת הכנסת רויטל סוויד העלתה הצעת חוק שישווה את הזכויות של משפחות שכולות להט"ביות למשפחות שכולות סטרייטיות. החוק הזה נפל והייתי בהלם. לא ידעתי שהמצב הזה בכלל קיים. כתבתי פוסט בפייסבוק שהפך למאוד ויראלי, קיבלנו תמיכה מכל עם ישראל, היה מאוד מרגש. החלטנו שהשלב הבא של המאבק לא יכול להישאר רק ברשת, ואנחנו צריכים לצאת לשטח. המהלך שאנחנו עושים הוא כפול. אנחנו רוצים לשבת מול בית ראש הממשלה ולזכור את חללי צה"ל הגאים. אנחנו חלק מהחברה הישראלית, אנחנו משרתים בצבא ואזרחים כמו כולם, ורוצים לזכור את חללינו כמו שהצנחנים רוצים לזכור את חללי הצנחנים".
 

"המשמעות היא גם כלכלית", ציין נחמני, "כי רק צד אחד מקבל כסף. אפשר ללכת ולהילחם בבית משפט, אבל למה שהורה שכול, במקום לקבל את הכסף שלו, ברגעים הכי קשים של חייו, יצטרך ללכת לבית משפט בשביל לקבל את הכסף שמגיע לו?"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו