הותר היום (שלישי) לפרסום, כי זאב (זמביש) חבר, מזכ"ל תנועת ההתיישבות "אמנה" וגזבר התנועה, משה יוגב, נחקרו אתמול באזהרה, בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות במסגרת תיק חקירה המכונה פרשה 243. על פי החשד, בתמורה לניתוב תקציבים לאחד מגופי מועצה אזורית איו"ש, אשר נקבעו והועברו מהאוצר כדין ועל פי הכללים, גזרו החשודים עמלות ל״אמנה״ מבלי שהדבר דווח לרשויות האוצר.



השניים שוחררו בתום חקירתם בתנאים מגבילים, לרבות הרחקה ממשרד האוצר ומהגופים העוסקים בתקצוב וכן ממשרדי החברה באזור יהודה ושומרון אליה הועברו על פי החשד התקציבים.



כזכור, לפני כחודשיים, בעקבות תחקיר ששודר בתוכנית "המקור" בערוץ 10, בו התגלה כי עסקאות רבות של רכישת קרקע מפלסטינים למתנחלים בשטחים למעשה מזוייפות, וכי ארגון "אמנה"/"אל וואטן" משחק תפקיד מרכזי בנושא, פנו "צעירי העבודה" ליועץ המשפטי לממשלה אלוף (מיל') ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד המעורבים בתחקיר ובראשם מזכ"ל תנועת "אמנה"



במכתב ששיגרו, טענו "צעירי העבודה", כי העיתונאים רביב דרוקר וברוך קרא חשפו חשד לפעילות פלילית לכאורה בחברות "אמנה" ו\או "אל וואטן", ועבירות נוספות לכאורה על מגוון רחב של חוקים בתחומי המנהל התקין, המיסוי, דיני התאגידים, דיני החברות ועוד. בפנייה נטען, כי התחקיר הציג מקרים שבהם קבעו נציגי משטרת ישראל שזויפו עסקאות, למשל על ידי מסמכים שנחתמו בידי אנשים שנפטרו זה מכבר. עם זאת, לפי העולה בתחקיר, לא נחקרו הנוגעים בדבר ולא נענשו על המעשים החמורים שהוצגו.