האם העירייה תוציא צו סגירה למתחם שרונה מרקט? במכתב שנשלח הבוקר (ראשון) ע"י מרחב ירקון במשטרה אל עיריית תל אביב, מציין קצין האבטחה המרחבי כי לאחר הביקורות שנערכו במתחם האוכל והבילוי שרונה מרקט שבתל אביב נמצאו "כשלים באבטחה וליקויים בטיחותיים המהווים סכנה לשלום הציבור". בעצם מסירתו של המכתב, העבירה כביכול המשטרה את האחריות על התנהלות המתחם והפעלתו לעירייה, שהיא בעצם הגוף הפורמלי שמנפיק רישיונות להפעלת עסקים בתחום שיפוטה.

במסגרת הנפקת הרישיון וכתנאי לקבלתו, נדרש כל עסק לרבות מתחם שרונה מרקט להציג אישורים בין השאר של שירותי כיבוי והצלה וכן משטרה, במיוחד כשמדובר בעסק שהוא לרווחת הציבור וחשוף להמונים. לאור העובדה שהעירייה הנפיקה רישיון עסק למתחם, סביר להניח כי המקום קיבל את אישור המשטרה. עתה, לנוכח הביקורת שנערכה, מציינת המשטרה לכאורה כי המקום מהווה סכנה לשלום הציבור במתכונתו הנוכחית וזאת לאור הליקויים והכשלים שנחשפו בו.

גורם במשטרה ציין כי "לאור ליקויים בטיחותיים וכשלי אבטחה שנחשפו במתחם בעת ביקורות שנערכו במקום עלה כי קיימת ומתעוררת סכנה לשלום הציבור. מחובתנו להעביר את העדכון לעירייה שאמורה לאכוף את החוק ובסמכותה להוציא התראה לבעלי המקום לתיקון הליקויים או לחלופין להוציא צו סגירה למקום". יש להדגיש כי מדובר בשרונה מרקט בלבד, לא בכלל החנויות שבמתחם שרונה.

העירייה תסגור את מתחם שרונה מרקט? צילום: פלאש 90
 
מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה כי "במסגרת הליך בקשה לרישוי עסקים, נדרש בעל עסק להציג בפני העירייה אישורים מגורמים שונים, לרבות המשטרה. במקרה המדובר קיבלה העירייה ממשטרת ישראל סירוב למתחם שרונה, בשל ליקוי אבטחה חמורים. עם הקלדת סירוב המשטרה במערכת, נשלח מכתב לבעלי העסקים במתחם על מנת שיסדירו את הנושא. העירייה תפעל על פי הנחיות המשטרה ויש לפנות אליה לתגובה".