טלי ריקליס, אשתו של המיליארדר בן ה-93 משולם ריקליס, הוציאה ספר אודות חיי בעלה. בראיון היום (שלישי) לאיריס קול ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמרה: "הייתי משמיטה רגע את התואר 'מיליארדר' כי אני מתייחסת לדברים אחרים שגיליתי וראיתי. לספר קוראים '950 מיליון דולר ב-40 דקות' אבל זו אחת מהאנקדוטות שקרו בחייו. אבל לא משום כך קראתי ככה לספר. זה ספר שמדבר על ציונות, על אהבה ועל נתינה, ועל מספרים פיתגוריים שהוא מצא והמציא, ועסקים מאוד גדולים שהוא עשה. אז זה אחד מהסיפורים, שחשבנו שיהיה נכון לקרוא על שמו לספר".



"אחותו הכירה בינינו", נזכרה ריקליס, "מפרידות בינינו 30 ומשהו שנים, אבל הפינג פונג המילולי והדיבור והניצוצות בעיניים של אדם ש'אני מבין בדיוק מה אני עושה כאן', זה מה שקנה אותי. מה שאומרים מאחורי הגב? איי קודנ'ט קר לס. לקח לי חצי שנה, שנה, אני אמוציונאלית מאוד, אבל באמת לא מעניין אותי. אני יודעת איך אני חיה את החיים שלי. אני חושבת שהתחסנתי, והרבה בזכותו, הוא רציונאלי. הוא היה יכול לקום כל בוקר ולהגיד לי: 'האני, שייק איט אוף'. החיים שלנו הם החיים שלנו ומה שאנשים חושבים ומדברים, שידברו".



"בדברים מסוימים הוא מטפל בי, ובדברים אחרים שהוא פחות טוב אני זאת שמטפלת", סיפרה. "הוא אמר לי שאני כמו אמא שלו מהיום הראשון שהוא הכיר אותי, שאני מזכירה לו אותה, באנרגיות, בשמחה, בטיפול, באחריות, במסירות, בנאמנות. הוא אמר לי 'את בול אמא שלי'. והוא מטפל בי בהכל, גבר בן 93, חזק מאוד, קם כל בוקר ומתעמל בחדר כושר יותר משעה. אחרי זה יש מאמנת פרטית עוד שעה. אחרי זה הוא רץ איתי ממקום למקום. אחרי זה האיש יכול לחכות לי לדינר בשעה 23:00 על איזה בר עד שאני מגיעה מעבודות שאני עושה".




"האם אני דואגת? מאוד. אנחנו יחד 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ואין ספק שיש פה איזושהי דאגה, ושוב, הוא זה שמשחרר את החבלים, כי אני האמוציונאלית ואני יותר חושבת בעניינים האלה, והוא אומר שזו דרך החיים. לחיים יש מחיר, וזה הסוף. אנחנו מדברים על הכל בצורה מאוד פתוחה וברורה, והנה. לא חשבנו שיגיע ל-93. הוא עבר המון ניתוחים, היה לו סרטן והיה לו התקף לב, זה הכל בספר. והיה לו ניתוח לב פתוח שעשינו לפני ארבע שנים. אז עשינו הרבה מאוד דברים, אבל האופטימיות פה מובילה. כיף לנו, מעולם לא רבנו, אנחנו עושים את הכל ביחד, מהבוקר עד הלילה. אנחנו מתייעצים. הוא החבר הכי טוב שלי. אני כל כך שלמה באיך שהוא מתייחס אלי שאם אראה בחורה מדברת, ואני רואה, ולא פעם אחת, אני לא מקנאה, כי אני כל כך שלמה באיך שהוא מתייחס, באיך שהוא אוהב אותי".



"הדבר הראשון שהיה שואל בחורה זה אם היא תיכנס איתו למיטה"


בראיון לטלוויזיה אמר משולם ריקליס שהדבר הראשון שהיה שואל בחורה זה אם היא תיכנס איתו למיטה. "הרגשתי עם זה לא נוח", הודתה ריקליס, "והוא אמר שהתחרט שדיבר יותר מדי. מה שהוא אמר זה כן וזה לא, זה לא מדויק, אני שם, אני רואה בדיוק, הכרתי הרבה חברות שלו, ראיתי איך נשים מדברות. אז זה לא בדיוק, זה נאמר ככה אבל זה באמת אולי משהו שלא היה צריך להיאמר".

קול שאלה אם לולא הכסף, אנשים כמו עזר ויצמן ואריאל שרון ואנשי שלטון אחרים, עדיין היו חברים של ריקליס, ואשתו השיבה: "אני מאמינה שכן. מי שבאמת מכיר את האדם לא היה שואל שאלה כזו. אלה שאלות שאני באמת לא טורחת אפילו לענות. אם תכירי את האיש כמה הוא באמת נדיר, במי שהוא, במה שהוא. תוך כדי המסע שלך אתה פוגש אנשים בחייך. אז משום שהוא היה בעל ההון, הוא התקרב יותר לבעלי שלטון. לו היו נפגשים פתאום במעלית, כפי שהוא פגש את מאיר לנסקי, או היו נפגשים על איזה אי בסיישל, כי הוא היה פוגש פתאום את אריק שרון, אולי שם היה נוצר הקשר. אני לא חושבת שזה חשוב". על אנשים שמנסים להתקרב אליה רק בגלל הכסף הוסיפה: "היום אני מרגישה הבדל ועומדת על המשמר. חברי אמת יש מעטים ולכן התזה שלי השתנתה".

על מפעליו של ריקליס סיפרה: "הוא ביטל את ההפרדה הגזעית בארצות הברית. היו לו 1,600 חנויות והוא ביטל בהן את ההפרדה הגזעית, שחורים ולבנים עובדים וקונים ביחד. הוא היה הראשון שעשה את זה. כמעט לכל מוסד ציבורי בארץ הוא עזר וגייס כספים ומימן ונתן, ומעולם לא ביקש שום דבר. זה אולי משהו בדי.אן.איי. הוא דור עשירי של הבעל שם טוב, שאהב להתבודד וגם משולם אוהב להתבודד, הוא לא אוהב מיליון חברים. הבעל שם טוב ייסד את תורת החסידות ומשולם עשה עסקאות ענק, נוסחאות כלכליות עולמיות. לא ידעו שהוא הרצה בהארווארד ובכל מיני אוניברסיטאות. הוא גם היה מורה לתלמוד ועברית. הוא בן 93, ואני רואה אותו כרגע רק אותו מול העיניים שלי".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו