בעקבות הפרסומים על ארוחת ליל הסדר של אהוד אולמרט בבית הכלא, שוחחו  הבוקר (רביעי) פרופסור אריה אלדד וגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם האסיר לשעבר טוביה אושרי, מנהיג כנופית הפשע המאורגן הראשונה בישראל, "חבורת הכרם". 



"אני חבר יקר של אהוד אולמרט, מפני שבא לבקר אותי בבית סוהר כשהיה שר הבריאות", אמר אושרי, "הוא בטח ידע שבאיזשהו שלב בחיים שלו הוא יישב בכלא. עוד מעט יגיע החורף ואני רוצה לשלוח לו תחתונים ארוכים וחולצה שלא יתקרר. קר שם מאוד, גם בקיץ. אני רוצה לכתוב לו שאני מאחל לו בריאות, שיהיה חזק, ושעוד מעט ייצא מבית סוהר. יש לו בית פה, הוא שכן שלי, בשינקין. אחרי שייצא שיבוא ויהיה שכן שלי פה בשינקין פינת מלצ'ט ונוכל להעביר חוויות".

"הוא יסתדר שם בליל הסדר", הוסיף, "מה נותנים שם? אתה יודע מה זה בית סוהר? אני לא חגגתי שם שום ליל סדר. ישבתי 19 שנה אבל לא הלכתי לליל הסדר, נשארתי בחדר שלי. אתה יכול לעשות שם ליל סדר בבית סוהר? איפה כתוב דבר כזה. זה לא יכול להיות. צריך להיות בחוץ, לא בתוך הכלא".

"אי אפשר לעשות ליל סדר בכלא". טוביה אושרי. צילום: רענן כהן
"אי אפשר לעשות ליל סדר בכלא". טוביה אושרי. צילום: רענן כהן


על הליכתו של אולמרט לכלא אמר העבריין המיתולוגי: "לפני 40 שנה הייתי בוושינגטון די.סי. היה שם ראש עיר שחור שלחם נגד הסמים בצורה קיצונית ביותר. בסוף התברר שהוא בעצמו נרקומן וסוחר סמים. איך זה קשור? הוא (אולמרט) עשק את כל הציבור. מה אתה חושב שזה לא רצח? רצח בכסף זה 'דמים'. לא יכול להיות שאדם, איש ציבור, ייקח מהקופה ויעשה לביתו".

"אני חי כבר כאלף שנה", סיכם אושרי בן ה-79, "אז גם אם אמות מחר עשיתי את שלי. אני לא מאמין שאת מה שעברתי בחיי אדם אחר יעבור באלף שנה. ההיסטוריה כבר תכתוב עלי".

"חמש בערב", כל יום ב-17:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"
עירכת תוכן 103FM: אסף נבו