המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא תחקור את נסיבות הירי בשני מחבלים, אח ואחות, במחסום קלנדיה בשבוע שעבר. מבדיקה ראשונית של מח"ש עלה כי מי שביצע את הירי לעבר שני המחבלים וגרם למותם הם מאבטחים ששהו במקום. מכאן שלא בוצעה כל עבירה פלילית מצדו של שוטר או לוחם מג"ב.



בעקבות כך הועבר החומר להמשך טיפול של משטרת מחוז ירושלים. חשוב לציין כי הירי לעבר המאבטחים בוצע אך ורק לאחר ששוטרים ביצעו ירי באוויר כדי להזהיר את המחבלים. אולם משהם המשיכו להוות איום וסכנה, הם נורו על ידי המאבטחים. במחוז ירושלים במשטרה מציינים כי נסיבות האירוע, לרבות הירי של המאבטחים, נמצאים בבדיקה.



כידוע, בשבוע שעבר מחבל ומחבלת ניסו לבצע פיגוע דקירה הבוקר במעבר קלנדיה ובתחילה דווח כי הם נורו על ידי כח של מג"ב, נוטרלו ונפגעו קשה. מאוחר יותר נקבע מותם של השניים ע"י רופא צבאי, ועל גופתו של המחבל נמצאה סכין. לאחר האירוע נרשמו הפרות סדר במקום, שטופלו ע"י הכח במחסום. מתחקור ראשוני של האירוע עלה כי השניים צעדו רגלית במעבר המיועד לכניסת כלי רכב והחלו להתקדם לעבר השוטרים והמאבטחים במקום כאשר בידה של המחבלת הייתה סכין. השוטרים קראו להם לעצור מספר פעמים, ומשהמשיכו להתקרב במהירות לכיוון השוטרים הם ניטרלו אותם.