במשפחת ניסני משתדלים לשמור על ערפל ועל עמימות לאחר מעצרה של הבת ספיר, עיתונאית שהתפרסמה לפני כחודשיים כשיצאה בקמפיין עידוד לגידול שיער בבית השחי. ליאורה יצאה פגשה את המשפחה מחלקת את זמנה בין בית החולים ביקור חולים, שבו מאושפזת האם במצב קשה, לבין תא המעצר שבו עצורה הבת בחשד לניסיון רצח באמצעות שפיכת שמן רותח על אמה מרים. הבת טוענת שמעדה בזמן שיצאה לחפש תבלינים לשיקוי. בשיחה ראשונה, עצובה ובלעדית, מספרת הסבתא של ניסני, רחל בר בת ה־78, את השתלשלות האירועים. הכתובת, לדבריה, הייתה על הקיר כבר מזמן. 

"מאוד קשה לנו עם כל הפרסום", מספרת רחל. "לפני כמה שבועות היא שמה תמונות שלי בפייסבוק עם עוגת יום הולדת. ככה סיפרו לי. בזמן המריבה הנוראית הזאת לא הייתי שם. כל פעם ספיר הייתה מתקשרת אלי ואומרת: 'אמא נתנה לי מכות, אמא עשתה לי ככה'. מרים היא הבת שלי, היא בת 50. היא מונשמת ומורדמת בבית חולים. הייתי אצלה כמובן בביקור אבל אי אפשר לראות אותה. הכל סגור מזכוכית. עומדים מרחוק. קשה מאוד".
הן אף פעם לא הסתדרו?

"תמיד הן היו רבות. ספיר לא הייתה רבה רק עם הבת שלי. גם עם האחיות התאומות. גם איתי. כל הזמן הייתי אומרת לה, 'אל תריבי עם אמא. היא עובדת, עושה בשבילך דברים'. אז היא הייתה עושה פרצופים שלא מתאים לה, שלא נראה לה". 
איך את קיבלת את הבשורה הקשה?
"הכל קרה בערב שהבת השנייה שלי, זלדה, חיתנה את הבן שלה. ספיר לא נתנה לאמא שלה ולתאומות להגיע לחתונה המשפחתית. היא פשוט לא הסכימה שהם יבואו לחתונה. המריבות שם לא נגמרו. אנחנו היינו בחתונה, ראיתי שהן לא מגיעות ואמרתי למשפחה הקרובה 'אני מאוד מודאגת' וביקשתי לברר מה קורה. הלב שלי אמר שמשהו לא טוב קרה".

רחל בר, סבתה של ספיר ניסני. צילום מסך: פייסבוק
לב של אמא.
"התקשרו והתחילו לברר, ולי לא אמרו בשלב הזה שום דבר. אמרו שהן לא באו כי הן במריבות. אחר כך, לאט־לאט, התחילו לספר לי. האחיות לא רוצות לראות אותה. לא רוצות לשמוע אותה. הן גם לא מסוגלות להתמודד עם הבית חולים. האחיות לא היו בקשר טוב עם ספיר. ספיר הייתה מקנאה בהן בצורה קשה. כל הזמן היו מריבות. כל הזמן".
מתי מרים ואריה התגרשו?
"ספיר הייתה בת 11 והתאומות היו בנות 9".
אריה ומרים נשארו בקשרים טובים?
"לפעמים היו מריבות אבל הרבה זמן היה שקט. עכשיו הם בסדר".
מה הרופאים אומרים על מרים? היא תצא מזה?
"לא יודעת. יש לה כוויות גם בפנים גם בגוף. אני לא אסלח לספיר בחיים על מה שהיא עשתה. בחיים לא".