כנופיה ישראלית החשודה בביצוע עוקצים לחברות מסחריות באירופה בהיקף של מיליוני אירו נחשפה ע"י היחידה הארצית של משטרת ישראל, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. במסגרת החקירה, נעצרו בשבוע האחרון ע"י היחידה הארצית של משטרת ישראל שמונה ישראלים תושבי נתניה, בגין חשד שפעלו בצוותא בחודשים האחרונים והוציאו במרמה מיליוני אירו מהחברות. 



על פי החשד, החשודים פעלו באופן שיטתי ופנו לחברות מסחריות באירופה תוך התחזות לאחרים הנמצאים בהתקשרות עם החברות. הם יצרו מצג שווא על מנת לגרום לחברות להעביר כספים לחשבון המצוי ברשותם וכך גרפו עד כה מיליוני אירו. לצד השגת הכספים במרמה, פעלו החשודים להסתרת הכספים שגרפו. ככל הנראה יצרו כתובות פיקטיביות שמתיימרות להיות של אותם בעלי עסקים שהיו בקשר עם ראשי החברות, גיבו את ההודעות במסמכים וכך שכנעו אותם להעביר את הכספים.



בחיפושים שערכה היחידה בבתי החשודים ובמשרד שעל פי החשד שימש לביצוע העבירות ונשכר לשם כך, נתפסו עשרות מחשבים, טלפונים ומסמכים וכן כסף מזומן בשווי של כמיליון שקלים. כמו כן אותר רכוש, לרבות כלי רכב, לצורך בקשת חילוט. 


תשעה חשודים נוספים נעצרו


מתוך העצורים, שבעה עדיין מצווים במעצר ואחד מהם שוחרר בתנאים מגבילים. עם פרסום הפרטים מסרה משטרת ישראל כי היא "רואה בחומרה מעורבותם הפלילית של ישראלים בפרשות הונאה, בין אם הן מבוצעות כלפי ישראלים ובין אם כלפי קורבנות במדינות זרות". 



החשיפה והפעילות מצטרפות לשורת חשיפות של היחידה הארצית של המשטרה בתחום ההונאה בחו"ל. במסגרת אחת הפרשיות המנוהלות על ידי רשות אכיפה אירופאית, עיכבה הבוקר היחידה תשעה חשודים לחקירה וערכה חיפושים נרחבים, בגין חשד למעורבותם של ישראלים תושבי לוד, ירושלים, בת ים, חולון, תל אביב ומודיעין בהונאה רחבת היקף כלפי תאגידים במדינות שונות באירופה, בשווי מוערך של עשרות מיליוני אירו.