אלימות במגזר הערבי: חוסיין קבאלן (51), תושב בית ג'אן ואחיו של ראש המועצה, נורה הערב (שני) בסמוך לתחנת דלק בכניסה לישוב ראמה, שליד כרמיאל ומותו נקבע בזירה. בעקבות האירוע, המשטרה פתחה בחקירה והיא אוספת בעיקר מידע מודיעני אודות סיכסוכים קודמים ועל מניעים אפשריים להתנקשות בחייו של קבאלן.



מדובר בקורבן השביעי בחודשיים האחרונים שנרצח במגזר הערבי. אחד מתושבי המקום סיפר: "זה היה מפתיע, שמענו יריות לא הבנו מה קורה. התקרבנו לכיוון הרעש וראינו אדם ירוי בתוך הרכב שלו, האיש שנורה לא היה עבריין. הוא ידוע כאיש נעים הליכות ולכן מוזר שפגעו בו. אולי זו טעות בזיהוי ואולי דווקא לא".



בני משפחתו של הקורבן כאבו מאוד לשמוע את הבשורה על מותו, שתפסה אותם לא מוכנים. "האלימות לא עוצרת, היא מכה בכולנו. זה ברור שכל סכסוך נפתר היום בתגובה אלימה, ביריות, בסכינים. לאן הגענו?" שאלו קרוביו.



חוקרי המשטרה מתמקדים בשלב זה בעיקר באיסוף ראיות וגביית עדויות מעוברים ושבים שהיו קרובים למקום האירוע, והוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה


"כל אחד עושה דין לעצמו"

גורמים במחוז הצפוני של המשטרה הבהירו הערב: "כלי הנשק במגזר הערבי מסתובבים בכמויות היסטריות. אנחנו נמשיך לאתר עבריינים שמחזיקים בנשקים אבל עד אז כל אחד עושה דין לעצמו". קצין משטרה הבקיא בנושא הבהיר כי "לכל אחד יש בבית או אקדח או רובה או סכין משוננת. או את כל הדברים ביחד וזו הסכנה".