תקרית לא נעימה במהלך טקס יום הזכרון: בן למשפחת נפגעי טרור התפרץ היום (רביעי) במהלך טקס האזכרה לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל שבירושלים לעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנשא דברים. "למה אתה מתייחס בסלחנות למחבלים?", שאל. נתניהו ענה לו: "אני מבין אותך, אני בן לאותה משפחה".


נאומו של נתניהו נקטע כבר בתחילתו על ידי רמי כהן, אחיו של עוזי כהן, מאבטח בקניון במעלה אדומים שנפגע לפני כחודשיים באופן קשה. ""לפני שנתיים מחיתי על שחרור מחבלים. אמרת לי שבהחלטה קשה קיבלת אותה. אני מאימן לך, אבל לפני חודשיים מחבל רוצץ את גולגלתו של אחי לאחר שאני נפגעתי לפני 15 שנים והפצעים לא הגלידו עד היום הזה. ועכשיו אנו שוב נוהגים בסלחנות ולא יודעים איך להתנהג", אמר האח כשהוא נסער ואח"כ התיישב כשהוא מחובק על ידי בני  משפחתו. 
 




בנאומו פנה נתניהו למשפחות השכולות: "כבן למשפחה שכולה אני מחובר בכל נימי נפשי לכאבכם, וכראש הממשלה אני מחזק את ידיכם ומצדיע ליכולת העמידה שלכם. בכל דור נשלחת אלינו יד מרצחים, וכל דור יודע יתמות, ייסורים וכאב. על כל דור עומדת בתורו המשימה לעמוד במבחן".

ראש הממשלה הוסיף: "אני הופך והופך במילה איבה - היא לא חלק ממורשת עמנו. היא לא סממן האופי שמאפיין אותה. אנו איננו מניפים דגל של איבה. לא יישא גוי אל גוי חרב. מי הביא את זה לאנושות אם לא נביאנו?. אבל אויבנו מסרבים להשלים עם זה הם רואים בכל אחד מאיתנו יעד לפגיעה. אמא של ילדים וילדיה, מבוגרים קשישים וקשישות. תאוות הרצח שלהם היא תולדה של שנאה עיוורת".