מאז שהדגלנים בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות יצרו את הכיתוב "עם אחד מדינה אחת", התעוררה ברשתות החברתיות סערה, כשאנשים משווים את הכיתוב לסיסמה הנאצית הידועה, "עם אחד מדינה (רייך) אחת מנהיג (פיהרר) אחד". היום פרסמה מירי רגב הודעה בתגובה לעניין ואמרה כי "חובה לדחות בשאט נפש את ההשוואה המזעזעת והחמורה בין האמירות". 

רגב אמרה כי "הביטוי 'עם אחד, מדינה אחת' מבטא את שאיפתה הצודקת של התנועה הציונית משחר לידתה: להקים מדינה יהודית. יש בעולם הרבה מדינות לאום דמוקרטיות ושוחרות שלום, ללא צל של פאשיזם ונאציזם. ישראל היא אחת מהן. משום כך, אין קשר בין האמירה "עם אחד – מדינה אחת", המאפיינת מדינות לאום רבות, לבין "רייך אחד, עם אחד, מנהיג אחד", ששימשה את גרמניה הנאצית וביטאה הן את שאיפות ההתפשטות המלחמתיות שלה (רייך) והן את משטרה הפאשיסטי (פיהרר)".
 

שרת התרבות הדגישה שמדובר ב"השוואה רעה וחסרת בסיס היסטורי ומוסרי כלשהו, המעידה בעיקר על בורותו של מי שעורך אותה. מה כבר אפשר לומר למי שמתבייש במדינה היהודית והדמוקרטית ומשווה אותה לגרמניה הנאצית? אפשר בעיקר להדגיש כי אנו דווקא גאים בעם היהודי ובמדינת ישראל, ונמשיך לשמוח בהקמתה ובאחדותנו, תוך גילוי סובלנות והענקת שוויון זכויות מלא לכלל המיעוטים החיים בה".