מטה המאבק של הארגונים המפעילים מעונות בפיקוח התכנס היום (שני) לדיון חירום נוסף במשבר הפוקד את מעונות היום. ראשי הארגונים החליטו פה אחד כי אם לא יימצא פתרון אמיתי למשבר, יושבתו מעונות היום ביום חמישי. הורים שהגיעו היום לגנים באיחור בעקבות העיצומים שהיו במעונות עד לשעה תשע בבוקר, כמחאה על המצוקות הקשות מהן סובל הענף, הזדהו עם מצוקת הגנים.



"אני מזדהה עם המטפלות אני חושבת שהן עושות עבודת קודש, אצלנו כל ההורים הבינו שחייבים להשבית ולא היו תלונות", דיווחה ל"מעריב אונליין", מורן אביב שבתה בת השנה ושמונה חודשים נמצאת בגן ויצ"ו ברמת גן. "בכל מקרה אני חוששת לגבי שנה הבאה שבגלל האיחור בהרשמה פתאום לא נתקבל, הרי יש כל כך הרבה פרוצדורות גם אחרי שמתקבלים".



ח"כ איציק שמולי וח"כ פרופסור מנואל טרכטנברג, הביעו הזדהות עם המאבק. "ראש הממשלה בשבתו כשר הכלכלה הזמני צריך לקבל את ההחלטה ולהעביר את אחריות המעונות תחת משרד החינוך", מסר טרכטנברג העומד בראש השדולה למען הגיל הרך. ח"כ שמולי, בהתייחסו לשכר הנמוך של המטפלות אמר כי "אף שר לא היה מוכן שמי מבני משפחתו יעבוד בתנאי ניצול כאלה, אנחנו ננהל מאבק גדול גם בכנסת". הוא הוסיף כי כבר בשבוע הבא ייזום דיון דחוף בכנסת במטרה להביא לפיתרון המשבר.



כזכור, בתחילת חודש אפריל אמור היה להיפתח הרישום למעונות. כצעד של אין ברירה הארגונים הודיעו כי הם לא פותחים את הרישום כל עוד לא תהיה התחייבות ממשלתית לפתרון מידי של המצוקות הבוערות כגון, מחסור חמור במעונות, ומצוקת השכר ותנאי העסקה קשים של המטפלות.



מדוברות האוצר נמסר: "משרדי האוצר והכלכלה מנהלים בשבועות האחרונים משא ומתן עם הארגונים המפעילים את מעונות היום. במהלך המשא ומתן הוצגו צעדים שיסייעו לארגונים, למשל הפחתת הביורוקרטיה לתוספת כיתה למעון חדש, סיוע בגיוס מטפלות באמצעות משרד הכלכלה, הקלת הדרישות לקיום בחינות חיצוניות ועוד. אנו קוראים להמשיך במשא ומתן ללא שביתות ועיצומים כדי שלא לפגוע בהורים ובילדים".



ממשרד הכלכלה נמסר: "המשרד קיים שתי פגישות עם נציגי הארגונים ונתן מענה לכל פניותיהן הנוגעות לסמכויות המשרד".