אם יו׳׳ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אכן ימונה לשר הביטחון הוא יגיע ללשכתו החדשה בקריה בתל אביב עם רקורד בעייתי, בלשון המעטה, של הצהרות מתלהמות ולוחמניות, ובראשן האיום להפציץ את סכר אסואן במצרים.

ליברמן אמר את הדברים בפגישה עם שגרירים מחבר המדינות במהלך מערכת הבחירות ב־2001. הוא העלה את האפשרות שבמקרה של מלחמה עם מצרים יופצץ הסכר והאזור הסמוך לו יוטבע במימי אגם נאצר.

הנשיא לשעבר מוברק. "שילך לכל הרוחות". צילום: רויטרס
דבריו של ליברמן עוררו אז זעם ובהלה במצרים ומי שעשה בהם בשעתו שימוש היה אה וד ברק, שהזהיר מפני הקמת ממשלת "טהרן אסואן", כלשונו, ממשלה של אריאל שרון וליברמן, תוך תזכורת לכך שליברמן התבטא בשעתו גם בעד פעולה צבאית באיראן. ליברמן היה אחראי בעבר להתחממות נוספת בגזרת יחסי ישראל מצרים, כשאמר בנאום במליאת הכנסת ב־2008 כי "מובארק לא הסכים להגיע לכאן לביקור רשמי. ירצה לדבר איתנו - שיבוא לכאן. לא רוצה לבוא - שילך לכל הרוחות".

עם מינויו האפשרי לשר ביטחון יצטרך ליברמן לשכוח את כל התבטאויות העבר ולהמשיך לטפח את היחסים הביטחוניים ההדוקים עם מצרים, שכן לשתי המדינות אינטרסים ביטחוניים משותפים - גם מול החמאס ברצועה וגם בסיני. עם זאת אפשר להניח שליברמן, כמו רבים לפניו, יגלה כי מה שרואים מכאן לא רואים משם, ועל כן יצטרך להקפיא ככל הנראה גם את דריתשתו למיטוט שלטון החמאס - עוד אחת מדרישותיו המפורסמות.