הוציאו מטריות, ליממה בלבד: יממה לפני ערב ל"ג בעומר, גשמים החלו לרדת הבוקר (שלישי) בצפון הארץ ובמרכזה. מי שהשכים קום ונסע או צעד הבוקר ברחובות עירו, בוודאי שהיה מופתע מהמחזה החורפי שנגלה לעיניו, כשגשם שלא מבייש את העונה הקרה שטף את הכבישים. אך לפני שמשנים את כל הגרדרובה, עיצרו - בהמשך היום העננים שהביאו את הגשם צפויים להתפוגג. עדיין ייתכן כי ירדו גשמים קלים במהלך היום, אך לא מדובר במהפך במזג האוויר. 



מחר צפוי לשוב ולהיות קייצי יותר והחוגגים יוכלו ככל הנראה לקיים את מסורת החג, להדליק מדורה וליהנות מתפוחי אדמה ומרשמלו תוצרת בית קל להכנה, שמתכון שלו ניתן למצוא ממש כאן



לפי נתוני השירות המטאורולוגי הישראלי, הטמפרטורות היום תהיינה נמוכות מהממוצע בעונה ותנשבנה רוחות מערביות ערות. הלילה יהיה מעונן חלקית ועדיין קריר, כך שמי שמתכנן להדליק מדורה עוד הלילה - כדאי לחשוב פעמיים ובכל מקרה להצטייד בלבוש חמים. 



גשם ברחובות תל אביב, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני



אלינית אדלר חזאית ערוץ 2, התייחסה למזג האוויר המפתיע ואמרה בשיחה עם גל"צ כי גם במהלך הלילה ירדו בין שמונה לעשרה מילימטרים של גשם. על הצפוי בהמשך היום הוסיפה: "העננות שהביאה את הגשם הולכת ומתפוגגת בים, אך אני מניחה שלפחות בשעתיים הקרובות נראה טפטופים והאווירה תהיה קרירה ונעימה. הערב לא כדאי לקחת סיכון עם המדורות כי הסיכוי לגשם עוד קיים. מחר תהיה עליה בטמפרטורות והלילה יהיה קר. ביום חמישי, ל"ג בעומר עצמו, יהיה חם מאוד במהלך שעות היום, לכן מי שחוגג ברביעי חייב לזכור לכבות את המדורות כמו שצריך מהחשש כי החום יעלה את הסבירות לשריפות". 




הכינו את המטריות. חורף לרגע. צילום: אבשלום ששוני



תל אביב גשומה באמצע חודש מאי. צילום: אבשלום ששוני