היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ניסה למנוע את הוצאת ההודעה המצונזרת של המשטרה שהופצה אתמול על סיום חקירת פרשת מעונות ראש הממשלה, כך דווח הערב (שני) בחדשות 2. המשטרה המליצה להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה, אולם בהוראת מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, המידע הופץ לתקשורת כהודעה מקוצרת ועל כן ספג על כך ביקורת. לאחר ההתקפה שספג אלשיך, הוא הודיע כי הוא נחוש בדעתו שלא יתפרסמו יותר המלצות מחקירות המשטרה.



בחדשות 2 דיווחו על האירועים שקדמו להוצאת ההודעה ואמרו כי התקיימו מספר שיחות בין אלשיך למנדלבליט בשבוע שעבר. על פי מקורבי אלשיך השיחה העיקרית נערכה אתמול בבוקר. מנדלבליט אמר למפכ"ל אלשיך: "אני מציע שאם אתה מעביר את התיק עם המלצה - תוציא את זה גם לתקשורת". אלשיך שאל אותו: "למה?" ומנדלבליט ענה לו: "כי כך או כך הסיפור וההמלצות ידלפו".


.


אלשיך: "ככל שאתה לא מנחה אותי לנהוג אחרת אני נשאר איתן בדעתי שלא לפרסם את ההמלצה". מנדלבליט: "אכבד את עמדתך אבל דע לך שזה ימשוך אש". מנלבליט התקשר שוב למפכ"ל ואמר: "אני חושב שטעית אבל אני עדיין מכבד את עמדתך". לעומת זאת, מקורבי מנדלבליט טוענים שכאשר הונח לפניו הנוסח שהציעה המשטרה באופן מקוצר - מנדלבליט אמר שאינה מקובלת עליו ואף ניסה לעצור את פרסומה, אולם זה היה מאוחר.