סערת ספר האזרחות: יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי, שלח מכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, בו הובהר כי "חברי כנסת מסיעות שונות של הבית, ואורחים מגווני החברה הישראלית, העלו ביקורות נגד הספר, ונשמעו עמדות שהספר אינו מאוזן מספיק ומוטה בחד צדדיות מוגזמת". במכתב הציג היו"ר את מסקנות הוועדה: "תוך 30 יום, הוועדה מבקשת ממשרד החינוך, להגיש לה תשובות על כל ההערות שהושמעו בדיון, וזאת עוד בטרם הדפסת הספר".



באותו יום, למרות בקשתו של ח"כ מרגי, לדחות את הדפסת ספר האזרחות החדש בחודש, ולקבל תשובות בנוגע לטענות שעלו בוועדת המעקב בנושא ספר האזרחות החדש "להיות אזרחים בישראל", שהתכנסה בשבוע שעבר, שלח משרד החינוך הזמנה לרכזים ומורים לאזרחות, להגיע במהלך חודש יוני למפגשי הכרות עם הספר החדש. מחר יתקיים המפגש הראשון עם המורים, בו שתיים מכותבות ספר האזרחות שעורר מחלקת, יציגו את התפיסה הפדגוגית שהנחתה אותן. בתום המפגש יחולק ספר לכל משתתף. בתגובה למכתב, מועצת המורים לאזרחות, פנתה לכלל מדריכי האזרחות, בבקשה לפעול על פי ועדת החינוך של הכנסת ולעצור את מפגשי ההפצה ולא להגיע למפגשים. "מדובר בהפרה בוטה של החלטת ועדת החינוך ובזלזול במעמד של הרשות המחוקקת. איך אנחנו כמורים לאזרחות יכולים לתת לזה יד", מסר אחד המורים למעריב אונליין. 



כזכור, משרד החינוך פרסם לפני כשלושה שבועות את הגרסה האחרונה של ספר האזרחות החדש, שמומחים שקראו אותו טענו כי הספר ימני ודתי, מדיר מגזרים ומתעלם מ'השסע העדתי'.



בסביבתו של ח"כ מרגי אמרו ל"מעריב" שאם הנתונים המובאים בכתבה, אכן נכונים, יו"ר ועדת החינוך יראה זאת בחומרה רבה.