אתי חיים, המבשלת לשעבר בבית ראש הממשלה, העידה במשפט שהתנהל בבית הדין לעבודה בירושלים, בו ניצח אתמול גיא אליהו, עובד לשעבר בבית ראש הממשלה. אליהו תבע את המדינה בגין העסקה פוגענית, שלפי דברי בית המשפט נגרמה לו ולעובדים אחרים בבית ראש הממשלה על ידי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. הבוקר (רביעי) שוחחה חיים עם ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". לדבריה, "העובדים בבית ראש הממשלה הם אנשים מכובדים וישרים, שעובדים לפרנסתם ביושר. אנחנו הושפלנו שם, הועלבנו שם, כבודנו נרמס בבית ראש הממשלה, במעון הרשמי של מדינת ישראל. שם היו אמורים להגן עלינו. נחקרנו במשטרה, מסרנו את העדות שלנו, בית המשפט שמע עדויות, האמין להן, וטוב שכך. בית המשפט נתן את דברו - אמת דיברנו".



אנשי ראש הממשלה אומרים שמדובר בעלילות וכי לא היו דברים מעולם
"אני חושבת שהם עצמם לא מאמינים למה שהם אומרים. אף אחד לא מנסה להכפיש את שרה נתניהו. האמירה הזאת של ה-'שפיכות דמים' זה באמת כבר נדוש, יותר מדי פעמים שמענו את זה. כולנו יודעים את האמת, קיבלנו על זה חותמת של בית המשפט, וזה מספיק לנו. מוטב לה לשרה נתניהו, במקום להמשיך ולשלוח יועצים וסוללות של עורכי דין, שתעשה בדק-בית עם עצמה ותנסה לשנות את דרכה, באהבת חינם ובכבוד לזולת. אל תתנו לחיוך שלה להטעות אתכם. אני סבלתי ממנה פיזית, סבלתי ממנה נפשית, לקח לי זמן לעמוד על הרגליים אחר כך. עברתי מסלול מאוד מאוד קשה עד שעמדתי על הרגליים מהדברים שחוויתי בבית הזה".



"גברת נתניהו, את הכית אותי עכשיו?"


על האירוע שבו אשת ראש הממשלה הכתה אותה סיפרה חיים: "היו אורחים בבית ורציתי להוציא כוסות ליין כי ראש הממשלה ביקש ממני לשתות יין. היה שם ארון עם כוסות ופתחתי אותו. היה לחץ מטורף של יועצים ואנשים בבית, ורצנו ממקום אחד לשני, אני אפילו לא רוצה לזכור את האנדרלמוסיה הזאת ששררה שם. פתחתי את הארון ולא שמתי לב שהיא נמצאת מאחוריי, הוצאתי כוס, ופתאום היא נתנה לי מכה כזאת ביד, שכמה שעות אחר כך היד שלי עוד הייתה אדומה. הסתובבתי אליה ואמרתי לה 'גברת נתניהו, את הכית אותי עכשיו? את נתת לי מכה?', אז היא אמרה לי 'לכי לשטוף את היד, לא מוציאים כוסות לפני שרוחצים ידיים'. אחר כך קראתי לעזרא סיידוף, רציתי ללכת הביתה. כן, עברנו שם דברים קשים".



בנימין נתניהו ושרה נתניהו בביקור ברמת הנדיב. צילום: לע"מ
בנימין נתניהו ושרה נתניהו בביקור ברמת הנדיב. צילום: לע"מ



לאחר מכן התייחסה חיים לאירוע אחר בו אשת ראש הממשלה זרקה כלים על הרצפה, ואמרה כי "ראש הממשלה ישב בפטיו, קרא עיתון וצפה בכל המתרחש".


הוא לא אמר לה כלום?
"לא"

"ואת לא פנית אליו?
"לא. אנחנו לא פנינו מעולם לראש הממשלה, אנחנו מאוד מכבדים אותו. חשוב לי לציין, אני נמנית על בוחריו, אין לנו שום כוונה להפיל את ראש הממשלה. אנחנו מכבדים את פועלו, ואנחנו אנשי 'ליכוד', אבל הדברים שחווינו בבית, זה לא שייך למה שאנחנו חושבים על ראש הממשלה שלנו".


"אני לא רציתי להגיש תביעה מלכתחילה", אמרה חיים. "היו עלי לחצים רבים לעשות כך, ולא רציתי. אני לא רוצה את הכסף שלה. אני לא רוצה להוציא עוד ועוד דברים. גם את מה שהוצאתי אולצתי בצו בית המשפט לעשות. אני לא רציתי לתת עדות, סירבתי לתת תצהירים, אבל כשאתה עומד מהצד ושומע את כל הדברים האלה, ואתה בן אדם ואזרח שומר חוק במדינת ישראל, אדם ישר - פשוט אי אפשר לעמוד בשקט. כל הזמן טענו שמני, גיא ואני חבורה, את גיא לא ראיתי מהיום שיצאתי מבית ראש הממשלה. פעם אחת ראיתי אותו, כשנתתי את העדות שלי, אך מעולם לא שוחחתי איתו בטלפון ואני לא יודעת על מה מדברים. עם מני נפתלי עבדתי בבית ואחר כך נפגשנו במשפט, מדי פעם שלחנו איחולי חג שמח, ותו לא. הדלת הזו כבר נסגרת מאחוריי, אני כבר שנתיים וחצי במקום עבודה חדש, חברת 'רמגור', עם אנשים מדהימים שעזרו לי להתרומם".

עריכת וידאו 103FM: אסף נבו