גבי גזית שוחח היום (רביעי) בתכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם דודו של הפעוט בן השנה וחצי שנשכח לפני יומיים ברכב באשדוד על ידי אביו ונפטר. דודו, יעקב ישראל, סיפר על מצב המשפחה בעקבות הטרגדיה: "המצב הוא קשה בהחלט. לא פשוט לאף אחד שעובר דבר כזה. אנשים מגיעים ויש הרבה בלבול, התחושות מעורפלות לאט לאט מתאוששים כל אחד והרגשות שלו".

"האבא לא גרם למותו של הילד, זה דבר ברור", טען הדוד. "אל תגידו 'שכח'. אנחנו מאמינים שזו גזירה מהשמיים, כי כל הסימנים מעידים על זה. מי שהיה ומי שנמצא ומי ששמע את האבא, ומי שמכיר את האבא והאמא והמשפחה, הורים נפלאים שדואגים לילדים ברמה הכי גבוהה שיש, לא חסר לילדים שום דבר. הם ילדים מטופחים ולא חסר להם מאומה. זה נשכח, זה לא שהאבא שכח, זה נשכח ברכב. והוא לקח לפני זה את שני הילדים הנוספים שהלכו לגן. ובדרך כלל הוא לוקח גם את התינוק, קודם כל המטפלת, ואחרי זה שני הילדים הנוספים, ובדיוק באותו יום הוא החליט לשנות את המסלול. למה? זה גזירה, זה פשוט מה שהיה צריך לקרות. גם האבא מתייחס לזה כגזירת שמיים". גזית אמר בתגובה: "אתם החרדים שחושבים שהאחריות היא לא של האדם אלא אלוהית". "ממש ככה", הסכים ישראל. "אנחנו לא מלאכים, אנחנו בני מלכים ובני אדם. סך הכל זה יכול לקרות לכל אחד ואחד. ועובדה שזה קרה גם היום, והצליחו להוציא את הילד קודם".

"הרי כולם ראו איפה הוא החנה את הרכב", אמר ישראל, "יש סיפורים שהאמא הלכה לקניות. זה שטויות ואבנים. האמא בחופשת לידה והיא ישנה בכלל. והוא פשוט חוזר מהכולל, יצא לעבודה כדי להביא מחיה לילדים ולאישה, ובלילה הוא יושב ללמוד כי הוא לא רוצה לוותר על זה. אבל זה לא משנה אם הוא ישן או לא ישן. הוא בא בבוקר והחנה את האוטו במקום ציבורי ביותר, שני מטר מתחנת אוטובוס, כל אחד יכול לראות את התמונות, ואנשים עוברים הלוך ושוב ואף אחד לא ראה, ויש גן מול הבית".

"אתה לא יכול להאשים את העוברים ושבים ברחוב", אמר גזית. ישראל הסכים איתו אך הוסיף: "אבל חייב להיות שבן אדם אחד יסתובב, זה אוטו אדום. מה, לא יקרה שבן אדם יבוא ואיכשהו... הרי כל מקרה כזה שקורה, לא האבא רואה את זה ולא האמא, מי רואה את זה עוברי אורח? פה שום עובר אורח לא ראה, והוא לא היה שם 20 דקות, אלא שעתיים".



"אתם החרדים צריכים לקחת אחריות על עצמכם"

גזית אמר שלפי החוק האב גרם מוות ברשלנות, עבר על החוק וצריך לעמוד לדין. מצד שני, הדגיש, יש כאלה שטוענים שהוא כבר נענש מספיק בעצם איבוד בנו. ישראל הגיב: "יכול להיות שאתה צודק, אני לא יודע מה החוק. אני אשאל שאלה יותר אכזרית. החוקים אומרים שאסור לשים ילד מעל גיל שנה בכיסא הקדמי, למה? יש בזה צדק? אם קורים כל כך הרבה מקרים, אז משטרת ישראל או מישהו צריך לעשות איזה משהו מסוים, אז תגיד עם כיסא הפוך, תגיד משהו. זה קורה, המקרים האלה קורים, ואם הילד נמצא ליד אז יש פחות סיכוי שזה יקרה".

"להגיד 'זה קורה' על תינוק שמת?", שאל גזית. "זה קצת מפחיד להגיד את זה, אז אני מבין שזה פשוט גזירה", השיב ישראל. בתגובה, גזית טען כי "אתם החרדים עושים לעצמכם חיים קלים מדי, כי כשקורים דברים, שאתם צריכים לקחת אחריות על עצמכם, אתם מנערים את האחריות מעצמכם ומפנים אותה כלפי השמיים". "נכון, ואני אסביר לך למה זה", השיב ישראל, "כי אם אנחנו היינו יודעים מה יקרה מחר והדברים היו בידינו, היינו יכולים לשנות את המצב, אבל אתה רואה שהרבה דברים אתה מתכנן, מתכננים כל כך הרבה דברים, אבל זה לא יוצא בדיוק בזמן. תכננת להגיע לעבודה בשעה מסוימת, אבל משהו השתבש, הם אתה יכול למנוע את זה? אתה יכול להתעצבן, לכעוס ולהגיד למה זה קרה".

"השאלה היא עד כמה אנחנו אחראים לגורלנו", אמר גזית, "אם זה היה קורה לי, הייתי אומר שאני אחראי, ולוקח על עצמי את האחריות". ישראל שאל: "האם אדם צריך לייסר את עצמו? הרי גם ככה הוא מיוסר. אתה מיוסר". גזית הבהיר: "לא, אני מייסר את עצמי כי אני לא מוכן להסיר מעצמי את האחריות ולהפקיד אותה בידי הקדוש ברוך הוא". לכך ישראל הסכים: "נכון, זה עניין של אחריות. אבל אחריות אבהית לא באה לידי ביטוי אם יש חס ושלום מקרה של מוות בעריסה. אתה יכול להגיד שזו אחריות כי שמת אותו על הבטן ולא על הגב? אתה גם יכול להגיד". וגזית סיכם: "הפעוט הומת על ידי אביו, אין לי דרך אחרת לומר זאת".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו