שלושה מאבטחים של משמר הכנסת יאבטחו היום (שלישי) את חבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד), המשתתף במצעד הגאווה בתל אביב בעקבות איומים על חייו. מלשכתו של ח"כ אוחנה נמסר כי אמש הזהירו בכירים במשמר הכנסת את אוחנה על דיווחים שהתקבלו על כוונה לפגוע בו במהלך המצעד, ועל כן הוחלט להצמיד לו אבטחה. מקורביו של אוחנה מסרו כי "הוא לא ייכנע לטרור ואיומים. אותם גורמים בקהילה הלהט"בית הנושאים את דגל הסובלנות, הפתיחות והפלורליזם, צריכים לשאול את עצמם איך הגיעו למצב כזה שחבר הכנסת היחיד מהקואליציה שפועל למענם מאוים, גם אם הוא ימני". 

בסביבתו של אוחנה מעריכים כי האיומים על חייו מגיעים מגורמים בתוך הקהילה, אשר דעתם אינה נוחה מפעילותו בכנסת. כזכות בקהילה שורר זעם רב על חבר הכנסת אוחנה לאחר ש
מצעד הגאווה, התכנסות בגן מאיר
נעדר מהצבעה על שורה של חוקים למען הקהילה הלהט"בית שהועלו במליאת הכנסת. במשמר הכנסת הוחלט שלא לקחת סיכונים ולהצמיד אבטחה לחבר הכנסת אוחנה עד תום המצעד.


הקהילה הגאה מגנה

מצעד הגאווה, התכנסות בגן מאיר



חן אריאלי, יו"ר שותפה של האגודה למען הלהט"בים, מגנה בתוקף את האיומים על חייו של חבר הכנסת אמיר אוחנה: "לצערי בכל מקום ישנם קיצוניים, אני מקווה שהאיומים על חבר הכנסת אוחנה לא יתממשו ושמצעד הגאווה יעבור היום בשלום. אני מגנה בתוקף כל איום על חבר הכנסת אוחנה מכל צד שהוא".


ח"כ מיכל רוזין הצטלמה במהלך המצעד כשהיא עוטה סטיקר עליו נכתב "נמשכת לסמוטריץ'", בהתייחסות לחבר הכנסת הידוע בהתבטאויותיו ההומופוביות.  התמונה עלתה לעמוד הטיוויטר של ח"כ רוזין וח"כ סמוטריץ' הגיב שם וכתב: "טוב, אז יש לך טעם טוב אבל אני כבר תפוס... נשוי באושר וגאה להיות אב במשפחה נורמלית עם אבא אמא וילדים חמודים". 



מצעד הגאווה ה-18 של תל אביב נערך היום תחת הסיסמא 'נשים לשם שינוי' ובסימן הגברת הנראות של נשות הקהילה הגאה ותמיכה במאבק חבריה וחברותיה למען חיים בשוויון ובכבוד. בין האירועים המרכזיים יהיה הפנינג בגן מאיר, הבמה המרכזית בגן צ'ארלס קלור. האירוע ייפתח בגן מאיר במרכז תל אביב, ובשעה 12:00 יזניק את המצעד ראש העירייה רון חולדאי. מארגני מצעד הגאווה מעריכים שכמאה אלף משתתפים יגיעו לאירוע
המצעד ייצא לרחוב טשרניחובסקי, יעבור ברחוב בוגרשוב, יפנה לרחוב הירקון ומשם לפרישמן. בפרישמן פינת הרברט סמואל יצטרפו לצועדים משאיות עם די-ג'יים ורקדנים בהפקת מיטב הליינים הגאים בעיר. המצעד ימשיך לאורך טיילת הרברט סמואל ויסתיים בגן צ'רלס קלור עם הגעת המשאית הראשונה אליה, לפי הערכות, בשעה 15:00.