האם מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך קיבל התחייבות מראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות כראש השב"כ הבא? פרשן ערוץ 10 רביב דרוקר חושף הערב כי לאחר שאלשיך  מונה להיות מפכ"ל, אחד האנשים המקורבים אליו, שמע ממנו גרסה חד משמעית לפיה ראש הממשלה נתן לו הבטחה להתמנות לראש השב"כ, במידה ונתניהו יהיה ראש הממשלה באותו זמן. 

על פניו, אם הדברים נכונים, הבטחה שכזו יוצרת אינטרס למפכ"ל המשטרה אלשיך שנתניהו אכן ימשיך ויכהן כראש הממשלה. לאחר שהתמנה לתפקידו, רבים אכן תהו איך הסכים אלשיך להתמנות לתפקיד, לאור העובדה כי הוא היה סגן ראש שב"כ מוערך, שהיה במסלול הבטוח להחליף את ראש השב"כ. 

מהמפכ"ל רוני אלשיך נמסר בתגובה: "על המפכ"ל הופעלו לחצים כבדים וניסיונות שכנוע בערוצים מגוונים על מנת לקבל את התפקיד. עם ההסכמה על קבלת התפקיד, הבהיר המפכ"ל כדי להסיר כל ספק אפשרי, הן לשר לביטחון הפנים והן לראש הממשלה כי קבלת התפקיד באה ממקום ערכי ופנימי".
 
"המחויבות היחידה שנותרה בעינה כתנאי היא ההבטחה לגיבוי תקציבי הולם אל מול היעדים. אם מאן דהוא רואה עצמו מחויב להצעה כלשהי שנאמרה בין אם בסמכות ובין אם לאו, המפכ"ל משחרר אותו מכל מחויבות. המפכ"ל ממוקד במשימתו. זו אינה חניית ביניים או תחנת מעבר".