לא רק אצל בני אדם: חופשת לידה משותפת קירבה בין שתי נקבות קופות מנדריל, דנית וטינקרבל, שלפני כן שררו בינהן יחסים קרים. שתי הקופות מתגוררות בספארי רמת גן, והגיעו לשם לאחר שנבנתה חצר המנדריל, לפני כשלוש שנים. למרות שהגיעו יחדיו, לא נוצר בינהן חיבור מידי, ככל הנראה בגלל הבדל מעמדות. דנית בת ה-11 הגיעה לספארי מגן החיות התנ"כי בירושלים יחד עם בנה נבוקו ומיד הפכה לנקבה השלטת. היא נהגה לשמור מרחק מיתר הנקבות, גם מאלו שהגיעו לפניה וגם מאלו שהגיעו ביחד איתה. 



לפני שמונה חודשים, טינקרבל זכתה ללדת בספארי את הגור הראשון בחצר, טוביה, ומעמדה עלה אך לא ערער את מעמדה של דנית ובין השתיים נשמר המרחק. יחסיהן נעשו קרובים יותר כאשר לפני כשבועיים המליטה דנית את בתה, הגורה הנקבה הראשונה בחצר. למרות שעדיין לא התקרבה משמעותית ליתר המנדרינים, דנית נעשתה מפוייסת יותר והקשר שלה עם טינקרבל התחזק מאוד. הסמיכות בהמלטתן הפכה אותן לחברות קרובות ויצרה ביניהן אחוות ממליטות. ואיזו מין אמא דנית? היא בעלת ניסיון ועושה רושם שאינה לחוצה: היא מאפשרת לבתה לרדת מדי פעם מידיה ולהסתובב בחצר.



כאמור, החצר נבנתה מחדש לפני שלוש שנים והגיעה אליה קבוצת קופים חדשה לאחר שקבוצת המנדרילים הזדקנה והזכר הוותיק שעמד בראשה, סכרינו, מת בשיבה טובה. את מקומו תפס רומא הזכר הצעיר, שכפי ששמו מסגיר הגיע מאיטליה לארץ הקודש. במקביל אליו, הגיעו למקום קבוצת נקבות.



בתוך כך, כ-120 ניצולי שואה ותלמידים המשתתפים בפרוייקט "מחוברים" של הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל בשיתוף עם רשת "אורט ישראל" ומשרד הרווחה, ביקרו בספארי. במסגרת הביקור הקבוצה נסעה ברכבת הספארי, שמעה הסברים על בעלי החיים וכולם האכילו ביחד את הג'ירפות. "הביקור בספארי היווה אירוע שיא לצעירים ולמבוגרים כאחד", ציינו יוזמי המבצע.



קופי המנדריל. צילום: באדיבות ספארי רמת גן