יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הצטרף למחאת ההורים נגד מחירי הקייטנות: במסגרת הבעת תמיכתו, הנחה ניסנקורן לפתוח קייטנות במחיר מוזל שיופעלו לראשונה על ידי ההסתדרות. הקייטנות יפתחו במסגרת רשת הקאנטרי שמפעילה החברה למרכזי תרבות וספורט, שגם היא נמצאת בבעלות ההסתדרות.


מיזם הקייטנות יופעל בתקופת הקיץ בשני מחזורים, בערים הבאות: באר שבע, קריית אתא, חולון, ראשון לציון, רעננה, בת-ים ונס ציונה. בהנחיית יו"ר ההסתדרות, המחיר בכל עיר יהיה נמוך ב-15% מהמחיר המקורי של הקייטנה העירונית (כפי שפורסם על ידי העירייה). הקייטנות יהיו פתוחות להרשמה לכלל הציבור ולא רק לחברי ההסתדרות.



"ההסתדרות היא קודם כל תנועה חברתית ועל כן אחד מתפקידיה המרכזיים היא לדאוג לשמירת ההגינות כלפי העובדים, גם בהיותם אנשי משפחה. הצורך נולד מהשטח ומתוך מאבק חברתי אמיתי של הורים עובדים אשר קורסים תחת הנטל. גם אם הקייטנות שתפעיל ההסתדרות, לא יצליחו לענות על הביקוש הרב, אני רואה בכך צעד משמעותי בדרך לפתרון ומקווה שגופים רבים, ציבוריים ופרטיים כאחד, ינהגו באופן דומה ויצטרפו ליוזמה", מסר ניסנקורן.



בתוך כך, מחאות הקייטנות המשיכה היום ביישובים גדרה ורחובות. ההורים בגדרה קראו לשר החינוך וראש המועצה להפעיל מיד את הקייטנה של החופש הגדול מגני הילדים ועד כיתות ו'. כמאה הורים הגיעו לרחבת העירייה בקניון רחובות כדי לזעוק נגד תעריפי הקייטנות העירוניות היקרות לטענתם, ובדרישה מהממשלה לעמוד בהתחייבותה להכיל את מסגרות החופש הגדול, לגילאי גנים ועד כיתה ה'. "הנטל הכלכלי של חודשי הקיץ כבד להורים, יש פה הורים שלא מצליחים להתמודד עם הנטל הכלכלי ונאלצים להשאיר את הילדים אצל הסבים", מסר משה מנצי, ממובילי המחאה בעיר ונציג פורום ההורים היישוביים.