עמר ג'נדב, תושב סלפית ביהודה ושומרון בן 19, הואשם היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בכך שדקר חייל באמצעות מברג, לפני כחודש בתל אביב. כתב האישום מייחס לו עבירה של ניסיון רצח ושהייה בלתי חוקית בישראל. לבית המשפט הוגשה בקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים.
 
על פי כתב האישום, שהגישה עורכת הדין רוזי כבאז מפרקליטות מחוז תל אביב, במהלך חודש מאי, עבד ג'נדב באתר בנייה בגבעתיים ושהה בישראל שלא כחוק. ב-30 במאי, בשעות אחר הצהריים, עת החליט ג'נדב לבצע פיגוע ולגרום למותו של חייל צה"ל בתקווה שבסופו של האירוע יומת ויזכה למעמד של "שהיד". 
 
לצורך הוצאת תכניתו לפועל, הצטייד במברג באורך 19 ס"מ אותו לקח מאתר הבנייה ויצא ממנו. בשעה 19:00 בערך הגיע לפינת הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק בתל-אביב ותר אחר חייל צה"ל אשר ישמש כקורבנו. הוא הבחין בחייל והחל לעקוב אחריו. בהמשך רחוב יגאל אלון שלף ג'נדב את המברג ודקר אותו בחלק העליון של גבו ובראשו, והפילו על הקרקע. 
 

החייל, בעודו על הקרקע, החל להיאבק בנאשם, וניסה להדוף אותו ממנו. החייל הצליח להיעמד על רגליו, אז שב הנאשם וניסה לדקור אותו בפניו, בעודו צועק "אללה אכבר", אך לבסוף הצליח החייל להדוף אותו מעליו, והנאשם ברח מהמקום.
 
עוד מגולל כתב האישום כיצד מספר אזרחים, אשר הבחינו במתואר לעיל, רדפו אחרי ג'נדב, עד שהגיע לבניין מגורים ברחוב פרי מגדים בתל-אביב. שם, עלה לקומה השנייה של הבניין ודפק על דלת אחת הדירות. הוא החזיק את המברג בידו, על מנת להרחיק את האזרחים אשר התקרבו אליו. כוחות משטרה הוזעקו למקום ועצרו אותו. 
 
לחייל נגרמו שלושה פצעי דקירה. הוא הובהל לבית החולים, שם טופל ולמחרת שוחרר. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "המשיב ביצע את מעשיו ללא כל מורא, בטבורה של העיר תל-אביב, לאור יום ולעיניהם של עוברים ושבים. המשיב ביצע את המעשים תוך תקווה כי בסופו של האירוע יומת ויהפוך 'שהיד', דבר המלמד אף הוא על המסוכנות הגבוהה ביותר אשר נשקפת ממנו".