המחלקה לחקירות שוטרים מתכוונת לסגור תלונה שהוגשה נגד שוטר ביחידה סמויה של המשטרה, בנו של קצין בכיר, שלכאורה כשל במבדק של ביטחון מידע ונותר באותה יחידה שבה שירת בתפקיד רגיש אחרי שעבר בדיקה נוספת במחלקה המשפטית של המשטרה, ולהעביר את החומר לבחינת המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, כדי שייבחן העברתו לבית הדין המשמעתי במידת הצורך.



ההערכה היא כי גם תלונה נוספת נגד שני קצינים בכירים בלהב 433 הממונים על אותו שוטר שנטען כלפיהם כי גילו מעורבות בניסיון להשפיע על סנ"צ סימה ימין, שכיהנה כמפקדת היחידה לביטחון מידע (יחב"מ), לשינוי חוות הדעת הקשורה לבנו של אותו בכיר, גם היא תיסגר ככל הנראה ללא הליך פלילי או משמעתי. 




"חששו לביטחונו של השוטר"


ממידע שהגיע למעריב אונליין עולה, כי לפני מספר חודשים הועברו למח"ש שתי תלונות, שמקורן ככל הנראה, באותו גורם שניהל מאבקים עם קצין בלה"ב 433 ושבעטיין נטען כי שניים מהקצינים הבכירים ביחידה ניסו לכאורה להשפיע על מפקדת יחב"מ כדי שתשנה את חוות דעתה לגבי אותו שוטר המשרת תחת מרותם. אלא שגורמים בכירים במשטרה דוחים את הטענות, ומציינים כי מעורבותם של שני הקצינים לגבי אותה חוות דעת נבעה אך ורק מתוך מחויבות שלהם לביטחונו של השוטר המשמש בתפקיד רגיש.


יתרה מכך, הקצינים לא פנו לשינוי חוות דעת, לטענת אותו גורם, אלא ניסו לברר מי הגורם שהדליף לכאורה את אותו מבדק סודי ותוצאותיו, וזאת מתוך חשש לביטחונו של השוטר ולא מעבר לכך, וכן כדי לבחון את הצורך בהסבת תפקידו.

עוד עולה, כי הפנייה למפקדת יחב"מ, נעשתה ללא כל קשר לתפקידו הבכיר של אביו של השוטר. אלא, שלמרות זאת, בדקו במח"ש את התלונות ובשלב זה, כך מסתמן הגיעו למסקנה, כי ככל שנוגעים הדברים לשוטר, אין בהתנהלותו כל עבירה פלילית. לכל היותר הליך שיבוצו יוכל להיבדק במסגרת בית הדין המשמעתי של המשטרה.



נציין כי במשטרה נהוגים שני הליכים לקביעת סיווגו של שוטר ומידת מהימנותו: האחת במסגרת היחב"מ, שסופחה ללשכת מפכ"ל המשטרה, והשנייה במחלקה המשפטית של המשטרה. עוד עולה כי גם לגבי של המעורות הקצינים, לכאורה, לא מתגבשת תשתית לביצוע עבירה פלילית. במשטרה סבורים כי התנהגותם של הקצינים היתה נדרשת מתוקף תפקידם וכי מקורה של התלונה הינו במסע "חיסול חשבונות", ולא מעבר. 



ממשטרת ישראל נמסר כי "ממשטרת ישראל נמסר כי הטענה בדבר התערבות לא ראויה של הקצינים בהליכי עבודת יחב"מ ובקבלת ההחלטות הנגזרת מהם, הנעשית באופן קפדני ומפוקח, אינה אלא הכפשה והטלת רבב בקצינים ראויים. הטענה בדבר זליגת מידע יחב"מי במקרה פרטני בודד תיבדק, אך הניסיון לקשור בינה לבין השינוי הארגוני משולל אף הוא כל יסוד עובדתי. מצער כי גורמים בעלי עניין, בין אם משרתים בארגון בעבר או בהווה ובין אם מחוצה לו, מנצלים במה תקשורתית לקידום אינטרסים כאלה ואחרים ובהם הכפשה בלתי ראויה ובלתי עניינית של הקצונה הבכירה של משטרת ישראל ושל הארגון כולו".



עוד נמסר מהמשטרה כי "במהלך השנים האחרונות הורחבו משמעותית תחומי העיסוק של יחב"מ, בדגש על הובלת מכלול תהליכי ההתאמה התעסוקתית בראייה רוחבית חוצת מחוזות ואגפים. תהליכים אלו מתבצעים הן בשער הכניסה לארגון, הן בצמתי קבלת החלטות על מעבר בין תפקידים וקידום והן בכלל. לאור כך, קודמה עבודת מטה ממושכת ומעמיקה שהחלה עוד בתקופת המפכ"ל הקודם בסוגיות הנוגעות למבנה היחידה ולכפיפותה המקצועית. בתום הליך החשיבה, המליץ סמפכ"ל המשטרה כי יחידה זו תפעל בכפיפות אליו והמלצה זו אושרה על ידי המפכ"ל הנוכחי עם כניסתו לתפקיד".