אנשי מחלקת הביטחון במוסדות החינוך של עיריית חיפה, בראשות חיליק אמסלם, הצליחו לאחרונה לבצע כמה משימות שזכו לשבחים מקיר לקיר גם בעירייה וגם במשטרה. בין היתר חשפו כוחות האבטחה אמצעי לחימה בלתי חוקיים (אמל"ח) עצומים שהחזיקו צעירים ללא אישור ורישיונות.



במהלך השבוע האחרון בשעות הצהריים צעיר תקף אישה ברחוב נורדאו שבשכונת הדר וחטף את השרשרת שלה. אמסלם קיבל במכשיר הקשר תיאור כללי מהמשטרה והקפיץ את קצין הביטחון של האזור וכן ניידות אבטחה של מוסדות החינוך כדי לבצע סריקות לאיתור התוקף. לא חלף זמן והחשוד זוהה על ידי אחת הניידות כשהוא במנוסה.



חיליק אמסלם מנהל מחלקת ביטחון מוסדות חינוך בעיריית חיפה
חיליק אמסלם מנהל מחלקת ביטחון מוסדות חינוך בעיריית חיפה



לאחר מרדף קצר, צוות הביטחון העירוני תפס את החשוד ועיכב אותו. אמסלם במקביל הזעיק כוחות משטרה למקום שעצרו את החשוד, לאחר שהמתלוננת זיהתה אותו בוודאות. בסריקות שערך הכוח בנתיב המילוט של החשוד נמצאה השרשרת שהושלכה במהלך מנוסתו. במקרה נוסף התקבל דיווח ממנהלת גן ילדים בקריית שמואל הסמוכה לקריית חיים, בדבר מספר אנשים חשודים בקרבת הגן. כמו כן, לטענתה ראתה המתלוננת כי ברשותם של החשודים אקדח. ניידת אבטחת של מוס״ח (ביטחון מוסדות חינוך) הוקפצה והגיעה במהירות למקום. בתשאול ראשוני הכחישו החשודים שיש בידיהם אמל״ח, אולם לאור סימנים מחשידים, הנחה אמסלם את הצוות לעכב את החשודים ובמקביל הזעיק ניידת משטרה למקום.



בחיפוש שנעשה על ידי המשטרה נתפסו שבעה אקדחים ורובי אוויר לא חוקיים, כמות גדולה של תחמושת (כדוריות ברזל), פגיונות, סכינים קפיציים וסוגים שונים של אלות. החשודים נעצרו ונלקחו לתחנת זבולון להמשך טיפול בחקירות. אמסלם ציין לשבח את מנהלת הגן על הערנות שגילתה ולצוותים על חתירה מהירה למגע ועבודה מקצועית.