שלושה בני אדם נהרגו ושישה נוספים נפצעו הערב (שבת) כאשר נהג שאיבד שליטה על רכבו, עלה על המדרכה ופגע בחזית המסעדה הסינית "פוראמה" ברחוב בן יהודה 7 בלב תל אביב. בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה הנהג דוהר לעבר המדרכה, פוגע בהולכי רגל ומנפץ את הזגוגיות במסעדה.



בשעה 20.51 התקבל דיווח על תאונה עם נפגעים מרכב שעלה על מדרכה סמוך לפינת הרחובות בן יהודה-נס ציונה, לא הרחק מהמתחם בו פעל במשך עשרות שנים קולנוע "מוגרבי", שכיום משמש כמגרש חנייה. למקום הוחשו כוחות גדולים של מד"א, משטרה וכבאות והצלה.



הנהג, כבן 41, איבד שליטה את רכבו מסוג אאודי A3 לאחר שככל הנראה לקה באירוע לבבי. מעדויות עולה שהרכב עלה על אי תנועה בפינת הרחובות בן יהודה-אידלסון, שבר עמוד עם תמרור והמשיך עשרות מטרים בנסיעה ללא שליטה, תוך שהוא עולה על המדרכה עד לחזית מסעדת "פוראמה". הרכב פגע בחזית המסעדה, שהיו בתוכה סועדים באותה העת, אך לא נכנס לתוכה. מרבית הנפגעים היו באותה העת ברחוב.



רכב התנגש במסעדה בתל אביב

צוותי מד"א פינו לבית החולים "איכילוב" תוך כדי פעולות החייאה את הנהג ושני גברים בשנות ה-40 וה-60 לחייהם, כאשר מצבם מוגדר אנוש וחמישה נוספים שמצבם מוגדר קל. צעירה נוספת, כבת 25, פונתה במצב בינוני לבית החולים "וולפסון". לאחר מכן, נקבע מותם של שלושה מהפצועים. 


תיעוד התאונה

חובש בכיר במד"א אנואר שרקאווי שהגיע למקום סיפר: "כשהגעתי במקום הייתה בהלה, על המדרכה בין הכיסאות והשולחנות של המסעדה שכבו פצועים ובתוך הרכב הנהג היה מחוסר הכרה. ערכנו מיד מיון ראשוני לפצועים והענקנו להם טיפול ראשוני מציל חיים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ שלנו לבית החולים".



פצועים בזירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני
פצועים בזירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני




"בהלה גדולה"



המראות בזירת התאונה היו קשים, כשפצועים שכבו וזעקו לעזרה ושררה בהלה. "הייתי לא רחוק משם. הנהג נכנס בתוך אי התנועה והמשיך בנסיעה ואז עלה על המדרכה ונכנס במסעדה", סיפר ליאור, "שמעתי 'בום' חזק וזעקות של אנשים. היתה בהלה גדולה ובהתחלה חשבתי שזה פיגוע דריסה. לא יאומן, אנשים הולכים להם בבן יהודה, שהוא רחוב רחב ורכב עולה עליהם". במקום נוצרה התקהלות של עשרות סקרנים ונוצרו שיבושי תנועה קשים באזור. בוחני תנועה שהוזעקו אף הם למקום פתחו בחקירת נסיבות התאונה הקשה.



אחד הפצועים באורח קל, אסף מזור סיפר על ההלם שלקה בו: "שמעתי רעש של משהו מתקרב, ואז הכל נשבר שם, היה שם חלון ראווה שנשבר ועפו עליי המון זכוכיות. אנשים ברחו כי חשבו שזה פיגוע".




הרכב הפוגע, הנהג נהרג. צילום: אבשלום ששוני
הרכב הפוגע, הנהג נהרג. צילום: אבשלום ששוני