תאונה קטלנית בנגב: ילדה בת שבע נהרגה היום (שלישי) לאחר שנדרסה על ידי רכב הסעות באזור תל ערד בדרום הארץ. הילדה, מרים מחמד חסן אבו ג׳ודה, תושבת הפזורה הסמוכה, פונתה במצב אנוש לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, שם נקבע מותה. בוחני תאונות דרכים אגף התנועה החלו בחקירת נסיבות התאונה.



הילדה נפגעה מאוטובוס בשביל עפר, סמוך לכביש 80 בין תל ערד לכסייפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית. כאמור, לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.



חובש בכיר במד"א, ראד אבו עג'אג', שהגיע למקום סיפר: "ירדנו מכביש 80 לשביל עפר ונסענו כארבעה ק"מ שם ראינו אוטובוס עומד על השביל וכ-400 מטר ממנו שכבה ילדה כבת שבע מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ובסיוע ניידת טיפול נמרץ שלנו שהגיעה מהר למקום פינינו אותה תוך פעולות החייאה לבי"ח סורוקה כשמצבה אנוש".



בתוך כך, תושבים באזור מתלוננים כי משתמשים באוטובוסים עם רמת בטיחות נמוכה להובלת התלמידים, בעיקר בכפרים הבלתי מוכרים בנגב. עקב הטרגדיה החליטה המשפחה לא לשלוח את ילדיה ללימודים מחר, זאת במחאה על מה שהם מכנים "המצב הגרוע של בטיחות התלמידים בהסעות".






13 ילדים נהרגו בדרכים מתחילת 2016


על פי נתוני עמותת אור ירוק בכל שנה נהרגים בממוצע כ-40 ילדים בתאונות דרכים. מדובר בתינוקות עד נערים ונערות בני 14. בכל שנה נפגעים קרוב ל-3,500 ילדים בתאונות דרכים בממוצע ומתחילת שנת 2016 נהרגו 13 ילדים בתאונות דרכים.



מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, אמר כי "מדינת ישראל היא אחת המדיניות המסוכנות לילדים מבין המדינות המתקדמות, בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת. אסור למדינה להשלים עם הנתון הטרגי הזה. חייבים להגביר את המודעות בקרב הילדים לסכנות שהכביש מציב בפניהם ובעיקר, הרשויות המקומיות חייבות ליצור סביבת בית ספר בטוחה עבור הילדים באמצעות פסי האטה, מעקות בטיחות ומפרצי הורדה. אנחנו בפתחו של החופש הגדול, תקופה שבה מספר הילדים ובני הנוער שנפגעים גבוה ביחס לחודשי השנה. המדינה חייבת לעשות הכול כדי לצמצם את מספר הילדים שיפגעו מתאונות דרכים".