העלמת המס של הזמר קובי פרץ: הפרקליטות ערערה הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב על קלות העונש שנגזר על הזמר קובי פרץ - שנתיים מאסר, בתגובה עורכי דינו של פרץ הגישו בקשה לדחות את כניסתו לכלא בשבועיים לצורך הגשת ערעור על גזר הדין וביקשו כי פרץ יתייצב ב-15 ביולי במקום ב-30 ליוני. בערעור נטען כי העונש "אינו הולם את חומרת המעשים" שביצע פרץ ואינו הולם את מדיניות הענישה הנהוגה במקרים דומים ומבקשת מבית המשפט להטיל על פרץ עונש הקרוב לארבע שנות מאסר. "מתחם הענישה שקבע בית המשפט קמא אינו הולם את הערך החברתי אשר נפגע מביצוע העבירות, את החומרה המאפיינת את טיב העבירות שבוצעו על ידי המשיב ונסיבות ביצוען, כמו כן מתחם הענישה אינו מיישם נכונה את מדיניות הענישה הנהוגה", נכתב בערעור, שהוגש באמצעות עורכת הדין ליאת בן-ארי שווקי מפרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה.

לעניין נסיבות ביצוע העבירה מזכיר הערעור כי הן הכוללות, בין היתר, תכנון מוקדם, הסתרת כספים בכספת, עריכת חוזה פיקטיבי ועוד, מעידות על נקיטת פעולות אקטיביות שמטרתן להונות את רשויות המס. "כל אלה מחייבים קביעת מתחם ענישה חמור יותר מהמתחם שקבע בית משפט קמא, מתחם אשר ישקף את חומרת המעשים ויעביר מסר לפיו ככל שהמנגנון ההעלמה מתוחכם יותר, וסכנת ההתחמקות ממס גדולה יותר, הענישה תהיה מחמירה יותר".

קובי פרץ בבית המשפט
קובי פרץ בבית המשפט


עוד ציינה הפרקליטות בטיעוני הערעור כי פרץ "לא הביע חרטה בשום שלב, אף לא לאחר הרשעתו. למעשה, עד סוף ההליך המשיך המשיב להציג שלל גרסאות שקריות, אשר נתפסו כלא אמינות והותירו רושם עגום על בית המשפט".

מעורכי דינו של הזמר קובי פרץ נמסר: "גזר הדין שניתן נגד קובי פרץ חמור בכל קנה מידה, ודי אם נזכיר את הדברים שצוטטו מפיה של הפרקליטות עצמה מיד לאחר שניתן, לפיהם 'בית המשפט העביר היום מסר חד וברור לפיו העונש על עבירות מס הוא עונש ממושך מאחורי סורג ובריח ובצדו קנס גבוה'. תמוה כיצד דברי הפרקליטות מתיישבים עם הגשת ערעור על "קלות" העונש. כך או כך, בימים הקרובים אנו מתעדים להגיש ערעור על עצם הכרעת הדין ואנו מאמינים שיהיה בערעור זה כדי לייתר ממילא את הצורך להכריע בערעור המדינה". ממשרדו של קובי פרץ נמסר: "קובי פרץ לא עוצר לרגע וממשיך בלוח הופעות עמוס ברחבי הארץ ובחודש הבא יופיע במופע ענק בהאנגר 11 בתל אביב".

בחודש מרץ הורשע הזמר קובי פרץ בהעלמות מס בהיקף של 5.8 מיליון שקלים. פרץ זוכה מהאשמה איומים ומסירת תרשומות כוזבות. כזכור, עד המדינה בתיק הוא אמרגנו לשעבר יוחאי יעיש. בית המשפט קבע כי פרץ שיקר לחוקרים ושיקר בבית המשפט וכי הייתה הסכמה בינו לבין יעיש להסתרת הכנסות מהרשויות. בנוסף, נקבע כי הנאשם נקט פעולות אקטיביות להסתיר הכנסות ולהתחמק ממס.