משטרת ישראל ערכה היום (שני) טקס הענקת דרגות תת ניצב ומינויים חדשים ליחידותיה. בטקס שנערך במעמד השר לביטחון פנים חה"כ גלעד ארדן, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים רותם פלג, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך וסגל הפיקוד הבכיר, הועלה לדרגת תת ניצב ניצב משנה יגאל בן שלום שמונה לפקד על היחידה הארצית למאבק בפשיעה חמורה ובינלאומית.



בנוסף אליו קודמו יצחק סבן מונה לתפקיד מפקד מג"ב ירושלים בדרגת תנ"צ, עינת גיל צובארי מונתה לתפקיד ראש חטיבת אבטחה באגף המבצעים, יוסף חמו לתפקיד סגן ראש אגף המבצעים, גדיאל סיסו לתפקיד סגן ראש אגף יחידת מטה אגף החקירות והמודיעין, עוזי לוי לתפקיד סגן מפקד משמר הגבול וירון ישראלי לתפקיד חשב המשטרה.



תת ניצב עינת גיל צובארי מקבלת דרגה מהשר לביטחון פנים גלעד ארדן. צילום: דוברות המשטרה
תת ניצב עינת גיל צובארי מקבלת דרגה מהשר לביטחון פנים גלעד ארדן. צילום: דוברות המשטרה



בשלב זה לא מינה המפכ"ל מחליף לתנ"צ גיא ניר ראש חטיבת המודיעין בלהב 433 במשטרה שנמצא בחופשה כפויה, זאת למרות שהודיע לו כי בכוונתו לאייש את התקן האמור.




"קצינים איכותיים ומובילים"


השר ארדן אמר: "אנו מקדמים רפורמות במשטרת ישראל לשיפור השירות לציבור והגברת האמון במשטרה, ואני בטוח שהמפקדים המצוינים שהתמנו היום יובילו בהצלחה אתגרים מורכבים כדוגמת אבטחת מרחבים ציבוריים אל מול איומי הטרור, פריסת שוטרי מקוף, חיזוק הביטחון ברחובות ועוד".



המפכ"ל אלשיך, הוסיף: "הענקנו היום דרגות ומינויים לחבורה של קצינים איכותיים ומובילים, שנבחרה במסלול הקידום החדש של משטרת ישראל אשר נועד להבטיח מינויים איכותיים לא רק לתפקיד ספציפי, אלא כחלק מתשתית איכותית לבניית סגל הפיקוד הכללי הבא של משטרת ישראל. הקשר בין אמון השוטר במשטרה לאמון הציבור הוא קשר הדוק. קצין בכיר שתפיסתו היא שהוא משרת את פקודיו, יש לו סיכוי לשרת היטב את הציבור, כפי שאנחנו מצפים בתכנית 'אסטרטגיית מניעה ומיקוד ניהולי'".



בהמשך פנה המפכ"ל לקצינים מקבלי הדרגות ואמר: "המבחן שלנו הוא לעולם מבחן של מנהיגות מבוססת ערכים. ערכים מקצועיים, ערכים של שליחות, ערכים של שירות ובראשם ענווה וצניעות. אנו בסגל הפיקוד גאים בכם, משוכנעים שתעשו חיל בתפקידיכם החדשים, וכי תשמשו דוגמה ומופת לפקודיכם ולציבור".