ילד בן שמונה מבית חנינא טבע היום (ראשון) למוות בבריכה במלון בעין בוקק הסמוך ים המלח. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, כשמצבו אנוש, אך מאוחר יותר נאלצו לקבוע את מותו. 



בסוף החודש שעבר טבע ילד בן 6 בבריכה במלון במועצה האזורית מגילות שבצפון ים המלח ופונה לבית החולים במצב בינוני. ילדים שהיו בבריכה בקיבוץ אלמוג מצאו את הילד בקרקעית וזעקו לעזרה. מציל שנכח במקום נענה לקריאות וביצע בו פעולות החייאה, עד להגעת צוות רפואי של מד"א. הוא פונה לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים, כשהוא בהכרה וסובל מקוצר נשימה. 



לפני כשבוע וחצי טבעה ילדה בת חמש בבריכה בישוב במועצה האזורית מטה יהודה. היא פונתה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 



החודש שעבר טבע פעוט בן 11 חודשים למוות באמבטיה בשפרעם. הוענקלו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. 



שלושה ימים לפני כן אירע מקרה טראגי נוסף כאשר שפעוט כבן שנה טבע בדלי מים ביישוב שגב שלום הסמוך לבאר שבע ונפגע באורח קשה מאוד בעקבות כך. אביו של הפעוט פינה אותו באופן עצמאי לבית החולים "סורוקה" בעיר, שם הוא קיבל טיפול רפואי. 



שלשום טבעה למוות נערה בת 13 מכרכור בחוף שדות ים. הנערה נמשתה על-ידי אנשי ספינת חיל הים במצב אנוש. צוותים רפואיים ביצעו בה פעולות החייאה, אך ללא הצלחה. מוקדם יותר נמצאה גופתו של צעיר בן 23 מהכפר מייסר שדווח על היעלמותו לאחר שנכנס למים באותו חוף.

בשבוע שעבר נהרג ישראל וקנין, בן 25, ששחה בחוף שבאזור פארק נחל חדרה וככל הנראה נסחף. בנוסף נפגעו גם קרוב משפחתו כבן 18, שמצבו בינוני, ובן 12 שמצבו קל. 


מתחילת 2016 ארעו 11 מקרים של טביעת ילדים למוות, כך על פי ארגון  'בטרם' לבטיחות ילדים. משנת 2008 מתו 133 ילדים בישראל עקב טביעה, 40% מתוכם טבעו בים.
אורלי סילביינגר, מנכ"לית 'בטרם', אמרה בעקבות האירוע כי "בימים האחרונים ארעו מספר רב של מקרי טביעה קשים. את הטרגדיות האלו היה ניתן למנוע. חופשה עם הילדים מצריכה ערנות מוגברת של ההורים. אין להשאיר את הילדים לבדם בבריכה אף לא לרגע אחד, בייחוד עבור ילדים מתחת לגיל 5 או ילדים שלא יודעים לשחות".