הייתם מוכנים להביא את החתול הזה לטיפול אצל הווטרינר? ושתי נמרה בת ה-12 מהספארי ברמת, סובלת כבר זמן מה מדלקות חוזרות בעין ימין ומגלאוקומה-יתר לחץ תוך עיני.


היא הורדמה בעבר וטופלה ונראה כי מצבה משתפר. המטפלים קיוו כי טיפול אנטיביוטי והזמן יעשו את שלהם אך לאחרונה נראתה נקודה לבנה חשודה בעינה ולכן הוחלט להרדימה שוב. 
 
ושתי הורדמה על ידי ד"ר יגאל הורוביץ וד"ר אריאלה רוזנצוויג הווטרינרים של הספארי. לביצוע הניתוח הצטרפו לצוות הספארי, פרופ' רון עופרי מומחה לרפואת עיניים ווטרינרית, מבית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית ופרופ' שלמה מלמד (צ'וקה) מנהל מרכז הגלאוקומה ע"ש סם רוטברג במרכז הרפואי שיבא, תל השומר.
 

הרופאים קיוו כי אם היא עדיין סובלת מגלאוקומה ניתן יהיה להוריד את הלחץ על ידי יצירת מסלול חדש לניקוז נוזל העין ואם קיים פצע בקרנית ישימו עליו טלאי. אולם, לאחר שהורדמה ועינה נבדקה, התברר כי בעקבות הטיפולים הגלאוקומה עברה, על הקרנית אין פצע, אך העין היא דלקתית מאוד, אינה פונקציונלית ובנוסף ושתי סובלת מקטרקט.

הרופאים החליטו להוציא את העין כדי למנוע את הכאב העז שעלול להיגרם מהדלקות החוזרות ולאפשר לה איכות חיים מיטבית. הניתוח נמשך כשעה וחצי ולאחריו ושתי הוחזרה לבית הלילה שלה. שם קיבלה זריקה נוגדת הרדמה ולאחר זמן מה התעוררה. ושתי מתאוששת ובקרוב תצא לחצר לפגוש את פלי בן זוגה שממתין לה.