תקרית במהלך תהלוכת תמיכה בחייל צה"ל אלאור אזריה. במהלך הצעדה שהתקיימה הערב (רביעי) בתל אביב למטרת תמיכה בחייל המואשם בהריגת המחבל מחברון, בה השתתפו עשרות בני נוער, חמישה קטינים המזוהים עם השמאל הגיעו למקום כשהם רעולי פנים ועל פי החשד ריססו גז מדמיע אל עבר המשתתפים שצעדו מכיכר הבימה לעבר קרית הממשלה. בעקבות כך, מספר בני נוער פונו לבית החולים איכילוב שבעיר לקבלת טיפול רפואי והחשודים במעשה נעצרו ע"י כוחות המשטרה של מרחב ירקון. המשטרה החלה לחקור את האירוע.



טיפול בנפגעים, הערב. צילום מסך: דיווח ראשוני, פייסבוק



נפגעו מגז מדמיע. צילום מסך: דיווח ראשוני, פייסבוק




התביעה: "יש בידינו די ראיות להרשעת אזריה"


האירוע מתרחש כמספר שעות לאחר הודעת התביעה כי היא מוותרת על חקירת שאר העדים שברשימתה כיוון שברשותה מספיק ראיות שיכולים לטענתה להוביל להרשעת אזריה. התובע, עו"ד סא"ל נדב ויסמן מסר בשם התביעה היום אחר הצהריים כי "אנו סבורים שהבאנו די ראיות כדי להביא להרשעתו של הנאשם. לכן, אנחנו מותרים על שאר העדים במסגרת פרשת התובע". לפיכך, המשפט יתחדש ביום ראשון בעוד כשבועיים, 24 ביולי, ובמהלכו צפויים שלושה ימים רצופים בהם יעיד עד ההגנה הראשון סמל אזריה. בתגובה לכך מסרה ההגנה כי ברשותה רשימה של עוד כ-20 עדים.  



תפנית זו מגיעה לאחר יום דרמטי לסמל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל פצוע בתל רומידה בחברון, כאשר אתמול העיד בבית הדין הצבאי ביפו מפקד הגדוד שלו, סא”ל דוד שפירא, שכבר בעדותו במצ”ח אמר שהוא סבור כי הירי נעשה ללא הצדקה מבצעית. במהלך עדותו תיאר המג"ד את השתלשלות האירועים לאחר הפיגוע, סיפר על ההתנהלות מול החיילים שהיו בשטח ועל השיחה שניהל עם החייל החשוד כשעה וחצי לאחר האירוע. 



"דיברתי אישית עם אלאור כשעה וחצי לאחר תחילת האירוע", סיפר המג"ד. "רציתי להבין ממנו מה קרה, זה דבר שאני נוהג לעשות, לדבר עם החיילים. שאלתי את אלאור למה הוא ביצע את הירי, ואלאור אמר לי שהוא זיהה שהמחבל זז, זיהה תנועות של הראש שלו ושהוא זיהה ליד המחבל סכין. שאלתי את אלאור 'למה לא נגשת לבעוט בסכין ממנו, למה היית צריך לבצע את הירי'". בהמשך עדותו אמר שפירא: "אמרתי לאלאור שיש לי תחושה שהוא לא בדיוק אומר את האמת כי בסמוך לאירוע הוא אמר למ"פ משהו אחרי לחלוטין. אלאור שתק. עוד אמרתי לו שבעיני מדובר באירוע חריג של ירי במחבל פצוע, שלא אמור לקרות, שהוא ישלח בזמן הקרוב לתחקיר אצל המח"ט ושהוא מושעה כרגע מתפקידו עד לסיום בירור העניין. אלאור שתק ולא אמר כלום". 




המג"ד דוד שפירא. צילום: אבשלום ששוני