ועדי ההורים היישוביים בכפרים הדרוזים פנה למשרד החינוך בדרישה לקבל את תקציב שיפוץ הקיץ במוסדות החינוך סך 17 מיליון שקל, לאחר שטרם קיבלו אותו כמובטח. "כל היישובים הדרוזים, 14 במספר, לא קיבלו ממשרד החינוך תקציב לשיפוץ בתי הספר בקיץ שהיה צריך להגיע בראשון ביולי", מסר ל"מעריב אונליין" חאתם גאנם,  סגן הפורום היישובי הדרוזי ויו"ר ועד ההורים בסאג'ור.



לדבריו, זה פוגע בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים. "עד היום למשל, לא קיבלנו מחשבים מודרניים וגם אין לנו תשתיות להכין את המחשבים. אנו מרגישים מאה שנה אחורנית, אין לנו אפילו סככות בגינות המשחקים, אין מזגנים בכיתות ובאולם ספורט וישנן הרבה כיתות סגורות בגלל בעיות בטיחות, חוסר בכיתות, בעיות חשמל, מקלטים לא בטיחותיים, אין ידיות בשירותים".



"אין לנו מחשבים מודרנים". צילום: ברקאת זיאד, פורום ועדי הורים דרוזי
"אין לנו מחשבים מודרנים". צילום: ברקאת זיאד, פורום ועדי הורים דרוזי



בעיה נוספת שעליה מתלוננים בפורום הדרוזי, שבגלל המחסור בציוד הטכנולוגי, הם עדיין לא קיבלו את "הלוח החכם" (המחליף את הלוח המיתולוגי עם הגירים) ."אנחנו חיים פה בזכות ולא בחסד, משרתים בצבא, אזרחים למופת, למה אנחנו צריכים להילחם על מה שמגיע לנו?", אמר גאנם בכעס.



רביע חלבי, דובר הפורום ויו"ר ועד ההורים בדאלית אל כרמל, הזהיר כי "אם הכסף לא יועבר עד השבוע הבא, לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים תשע"ז. כשהילדים בבית ספר לא ניתן לעשות את השיפוצים האלה".



ממשרד החינוך נמסר: "בימים אלה מעביר משרד החינוך את תקציב שיפוץ בתי הספר לרשויות המקומיות הדרוזיות. בנוסף, משרד האוצר צפוי להעביר תקציב תוספתי עבור נושא זה".