בני משפחתו של סמל שלמה רינדנאו קוראים לציבור לבוא ולהשתתף בהלווייתו שתתקיים היום (שני). מסע הלוויה יצא מבית הכנסת ביישוב נצר חזני בשעה 15:00, ובשעה 16:00 יתחיל טקס הלוויה בבית העלמין ביסודות. "אנחנו מבקשים מכל עם ישראל להגיע ולחלוק כבוד אחרון לאחי. זאת טרגדיה של כולנו לא רק של המשפחה", אמר אחיו נחום רינדנאו. בהודעה שהופצה בוואטסאפ נכתב כי "המשפחה מבקשת את השתתפות כולם".



בקשת המשפחה. צילום מסך



רינדנאו וסמל-ראשון חוסאם טאפש נהרגו אתמול בפיצוץ רימון במוצב מג'דל שאמס שליד החרמון ברמת הגולן. רינדנאו, בן ה-20 היה חייל בודד ששירת כלוחם בגדוד "אסף" בעוצבת "עקבות הברזל" והתגורר בשדה יואב. רינדנאו עלה לארץ לפני כשנתיים מארה"ב ליישוב נצר חזני. הוא התנדב בטיפול ובגידול כלבים להצלה ביישוב תופח שבשומרון, ולאחר מכן הלך בדרכם אחיו שהתגייסו לצה"ל והיו ללוחמים בודדים. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושמונה אחים ואחיות. הבוקר בראיון לגלי צה"ל אמר אחיו, ג'ף רינדנאו כי שלמה "גדל בצל אחיו שעשו את אותו מהלך. היה ברור שזה יקרה, הוא ראה את האחים שלו בתור מודל לחיקוי ולקח מהם דוגמה אישית,. לדבריו,כרגע אין למשפחה השגות בקשר למקרה, "אנחנו נכנסים ביחד בתוך משפחה לתת תמיכה ואהבה וחיזוק אחד לשני".



עם ההודעה על מותו של רינדנאו, ביישוב נצר חזני סיפרו כי "שלמה היה בחור יפה תואר עם חיוך ביישני ותמידי על פניו. היה איש ספר ואוהב חיות ואדם". מנהל הקהילה בקיבוץ שדה יואב, רונן רותם, הוסיף: "שלמה היה חייל בודד שעלה לארץ במיוחד כדי להתגייס לצה"ל. כחייל בודד הוא אומץ בקיבוץ שדה יואב אצל אווה ואלון שופ שפתחו את ביתם בפניו והפכו אותו לאחד משלנו. שלמה, למרות שלא היה בן קיבוץ, גדל על אותם ערכי נתינה והתגייסות המאפיינים אתנו כקיבוץ".



יו"ר השדולה למען החיילים הבודדים, ח"כ איציק שמולי הדגיש את הקרבתו של רינדנאו כלוחם שעלה ארצה כדי לשרת כלוחם. "אנחנו כואבים מאוד את מותם של שני החיילים ומבקשים לחבק את שתי המשפחות. לכתו של שלמה ז"ל מהווה תזכורת מעוררת וכואבת עד כמה גדולה תרומתם של החיילים הבודדים בצה"ל ועד כמה אנחנו חייבים לעשות הרבה יותר למענם. יהיה זכרם ברוך", אמר שמולי.